اجاره ويلا با تمام امكانات شگرد كلاهبرداری از شهروندان

رئيس پليس فتای استان اصفهان از شناسايى و دستگيرى فرد كلاهبردارى که با درج آگهی دروغین اجاره ویلا در سایت‌های تبلیغاتی مبلغ 7 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

رئيس پليس فتای استان اصفهان از شناسايى و دستگيرى فرد كلاهبردارى که با درج آگهی دروغین اجاره ویلا در سایت‌های تبلیغاتی مبلغ 7 میلیون ریال کلاهبرداری کرده بود خبر داد.

به گزارش فاس، سید مصطفی مرتضوی با اشاره به کلاهبرداری از شهروندان با شگرد اجاره ویلا اظهار کرد: در پى مراجعه یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضائی به پلیس فتای استان و درخواست رسیدگى به شکوائیه خود مبنى بر کلاهبردارى مبلغ 7 میلیون ریال در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی، پیگیرى موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی با اشاره به اظهارات شاکى در تحقیقات اولیه در خصوص نحوه کلاهبردارى صورت گرفته افزود: این شاکی در یکى از سایت‌هاى تبلیغاتی به دنبال اجاره ویلا براى گذراندن تعطیلات پیش رو بوده که پس از مشاهده یکى از آگهى‌ها و تماس با صاحب آگهی، مبلغ 700 هزار تومان به عنوان بیعانه به حساب صاحب ویلا واریز کردم و پس از آن شخص مورد نظر پاسخگو نبوده است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان عنوان داشت: با توجه به اظهارات شاکى و انجام تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا متهم را شناسایى و پس از هماهنگى قضائى دستگیر و به پلیس فتا منتقل کردند.

وی با اشاره به این‌که متهم در مواجهه با ادله و مستندات، جرم خود را پذیرفت، عنوان داشت: اجاره ویلا بهانه‌ای برای کلاهبرداری از شهروندان و کسب درآمد بوده و تصاویر مربوطه را از طریق آگهی‌های مختلف فروش املاک به دست آورده و اقدام به درج آگهى کرده است.

مرتضوی به شهروندان توصیه کرد: همان‌طور که در قوانین سایت‌های تبلیغاتی ذکر شده است این سایت‌ها هرگونه انجام معامله را در بستر فیزیکى و بر عهده خریدار و فروشنده واگذار کرده‌اند، بنابراین شهروندان باید پس از رویت کالا یا خدمات و احراز هویت هر یک از طرفین معامله هرگونه تبادل وجهى را به صورت رو در رو و پس از اتمام کار یا خدمات انجام دهند تا گرفتار کلاهبرداران نشوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار