برداشت ۱۶۰۰ کیلوگرم طلای سرخ از مزارع نطنز

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: پیش‌بینی می شود امسال مجموع زعفران تولید شده در شهرستان نطنز به بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم برسد.

مدیر جهاد کشاورزی نطنز گفت: پیش‌بینی می شود امسال مجموع زعفران تولید شده در شهرستان نطنز به بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم برسد.
عبدالرضا مهدی‌بادی در گفت‌وگو با ایمنا با بیان اینکه زعفران از جمله گیاهان دارویی با ارزش است، اظهار کرد: برداشت محصول زعفران در سطح ۲۳۰ هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده است.
مدیرجهاد کشاورزی نطنز گفت: با توجه به تنوع کشت این محصول در شرایط متفاوت آب و هوایی (کوهستانی و کویری)، برداشت زعفران تا بیش از یک ماه در مزارع طرقرود، نطنز و بادرود ادامه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: پیش بینی می شود به طور متوسط در هر هکتار حدود هفت کیلوگرم زعفران خشک برداشت شود که در این صورت مجموع زعفران تولید شده در این شهرستان به بیش از ۱۶۰۰ کیلوگرم خواهد رسید.
مهدی‌بادی افزود: با توجه به نیاز آبی بسیار کم زعفران، ارزآوری و اشتغالزایی مناسب، توسعه کشت این محصول یکی از راهکارهای استفاده بهینه از منابع آب و خاک است که مورد حمایت جدی جهاد کشاورزی شهرستان و سایر مسئولان نیز هست به طوری که در سال جاری بیشترین آموزش و پرداخت تسهیلات بانکی برای توسعه کشت این محصول با ارزش در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایمنا؛ زعفران شهرستان نطنز از عطر و طعم منحصر به فردی برخوردار است به طوری که در بازارهای داخلی با قیمت مناسب از کشاورزان خریداری می شود. هر چند زعفران تقریبا در تمام مناطق شهرستان کشت می‌شود، اما شهر طرقرود یکی از مناطق عمده سطح زیر کشت این محصول در شهرستان نطنز محسوب می شود

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار