حفظ فضای سبز اولویت اول خدمات شهری در سال 98

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و تأمین منابع آبی مورد نیاز آن از اولویت‌های مهم خدمات شهری در چند ماهه پیش رو تا پایان سال و در سال 98 است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: حفظ و نگهداری فضای سبز و تأمین منابع آبی مورد نیاز آن از اولویت‌های مهم خدمات شهری در چند ماهه پیش رو تا پایان سال و در سال 98 است.

به گزارش فارس، حسین امیری صبح امروز در نشست بررسی برنامه و چشم‌اندازهای معاونت خدمات شهری در سال 98 که با حضور مدیران و معاونان خدمات شهری مناطق 15 گانه شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: گستردگی شهر اصفهان به میزانی هست که هیچ‌کس برای به ثمر رساندن برنامه و چشم‌اندازهای تعریف شده، به تنهایی نمی‌تواند ادعای معجزه بکند اما با همکاری و همیاری بین معاونت خدمات شهری و مدیریت‌های مناطق می‌توان در مسیر تحقق آن مهم قدم برداشت.

وی گفت: در حال حاضر بیش از 55 هزار هکتار حریم شهر اصفهان هست و همچنین 36 هزار هکتار محدوده شهر اصفهان که از این میزان بیش از 5 هزار 700 هکتار آن فضای سبز عمومی و خصوصی در شهر اصفهان است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به این‌که مجموعه خدمات شهری و مدیریت مناطق 15 گانه برای عملیاتی کردن برنامه و پروژه‌های شهری باید هماهنگ باشند، تصریح کرد: 1450 پروژه در حوزه خدمات شهری برای سال 97 در شهر اصفهان برنامه‌ریزی شده بود که بخشی از آن تا کنون انجام شده و بخشی دیگر همکاری و همیاری بیشتر برای تحقیق این پروژه‌ها را در مدت زمان باقی مانده تا پایان سال می‌طلبد.

امیری با اشاره به این‌که سیاست‌ها و اهداف خدمات شهری در چند مورد از جمله حفظ و نگهداری فضای سبز، آبیاری فضای سبز، مدیریت ایمنی و بحران، تاسیسات و مدیریت پسماند تعریف و تبیین شده است، اظهار داشت: حفظ و نگهداری فضای سبز و تأمین منابع آبی مورد نیاز آن از اولویت‌های مهم خدمات شهری در چند ماهه پیش رو تا پایان سال و در سال 98 است.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان علت در اولویت اول قرار داشتن حفظ فضای سبز را نیاز جمعیت 2 میلیونی شهر اصفهان به این فضای سبز شهری عنوان کرد و گفت: 3 هزار و 700 هکتار از فضای سبز شهر اصفهان در اختیار شهرداری قرار دارد که با توجه به صنایع مختلف نزدیک اصفهان، مهاجرپذیری شهر و آلایندگی‌های حمل و نقل نه تنها بر حفظ فضای سبز باید تاکید کنیم بلکه برای افزایش آن نیز باید قدم برداریم.

وی با اشاره به این‌که منابع آبی مثل زاینده‌رود در حال حاضر در دسترس نیست و با برنامه‌ریزی و همکاری کلیه دستگاه‌های متولی باید فضای سبز را حفظ کنیم، تصریح کرد: 55 میلیون مترمکعب آب در سال برای حفظ فضای سبز شهر اصفهان مورد نیاز است که در حال حاضر با 50 درصد این ظرفیت، آبیاری فضای سبز انجام شده است.

امیری در پایان گفت: حفظ فضای سبز شهری و کمک به تأمین منابع آبی یک وظیفه‌ی همگانی هست که همه مسؤولان و مردم باید همکاری کنند و محدود به مدیریت شهری نیست.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار