المپیاد ورزشی مدارس فریدن آغاز شد

ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شرکت 90 هزار دانش آموز در 88 مدرسه شهرستان فریدن روز دوشنبه آغاز شد.

ششمین المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با شرکت 90 هزار دانش آموز در 88 مدرسه شهرستان فریدن روز دوشنبه آغاز شد.
به گزارش ایرنا، رئیس آموزش و پرورش فریدن در آئین افتتاح ششمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه ای در محل آموزشگاه هفت تیر شهر داران گفت: این رقابت ها در سه مقطع تحصیلی و دررشته های مختلف ورزشی نظیر ژیمناستیک، فوتبال، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، بسکتبال، هندبال، فوتسال و بازی‌های بومی و محلی برگزار می شود.
یاز علی علایی افزود: هدف از برگزاری این المپیادها، ارتقای سطح سلامت و آموزش بین دانش آموزان، معلمان و همچنین غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان است.
رئیس آموزش و پرورش فریدن همچنین از تجهیز لوازم ورزشی مدارس شهرستان در سال تحصیلی جاری از طریق بسته حمایتی وزارت آموزش و پرورش به ارزش صد میلیارد ریال خبر داد.
وی با اشاره به وجود استعداد های ورزشی منحصر به فرد دانش آموزان فریدنی افزود: 20 دبیر تربیت بدنی در سال تحصیلی جاری مشغول به فعالیت هستند که در کشف و باروری این استعدادها نقش بسزایی ایفا می کنند.
رئیس آموزش و پرورش فریدن افزود: مدیران مدارس باید با بهره مندی از امکانات موجود، شناسایی کمبودهای ورزش مدارس و اتخاذ سیاست های خلاقانه در جذب حداکثری دانش آموزان به ورزش بکوشند.
دانش آموزان شهرستان فریدن در سالجاری تحصیلی بیش از 9 هزار نفر است که از این تعداد چهار هزار و 950 نفر در مقطع ابتدایی، یک هزار و 979 نفر متوسطه اول، یک هزار و 502 نفر متوسطه دوم و 500 نفر در مقطع پیش ‌دبستانی به تحصیل مشغول هستند.
فریدن با جمعیت بیش از 49 هزار نفر در 140 کیلومتری غرب استان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار