شرایط حذف کنکور در سال ۹۸

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حذف کنکور برای رشته‌های بدون آزمون در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: با این اقدام پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد از جمعیت پشت کنکوری جذب و در رشته‌های بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از حذف کنکور برای رشته‌های بدون آزمون در کنکور ۹۸ خبر داد و گفت: با این اقدام پیش‌بینی می‌شود ۷۰ درصد از جمعیت پشت کنکوری جذب و در رشته‌های بدون آزمون ادامه تحصیل دهند.
به گزارش تسنیم ، مجتبی شریعتی نیاسر شامگاه دوشنبه با شرکت در نشست معاونان آموزشی دانشگاه‌های منطقه هفت کشور در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره حذف کنکور اظهارداشت: بنا به دلایل متعددی معتقدیم کنکور باید به صورت متمرکز حذف شود اما به نظر می‌رسد فرایند حذف زمان بر باشد به همین دلیل در کنکور سال آینده برای رشته‌های بدون آزمون کنکور برگزار نمی‌شود.
وی گفت: در این راستا هماهنگی‌هایی انجام شده که رشته‌های کم متقاضی از رشته‌های پرمخاطب تفکیک شود تا بستری فراهم گردد که داوطلبان مستقیم نسبت به انتخاب رشته خود اقدام کنند.
به عقیده شریعتی نیاسر پیر شدن جمعیت دانشجویی و همچنین کاهش یافتن شرکت‌کنندگان کنکور سراسری دلایل متعددی دارد. وی گفت: در 10 سال آینده جمعیت دانشجویی چند برابر می‌شود.
این مقام آموزشی وزارت علوم تاکید کرد: تنها با مجوز وزارت علوم جذب دانشجو بدون کنکور برای برخی از رشته‌ها دریک زمان تعیین شده امکان‌پذیر است و در غیر این صورت تخلف محسوب می‌شود.
معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در راستای همین مساله برخی مراکز به صورت غیر قانونی اقدام به جذب دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد کرده بودند که به شدت با آنها برخورد صورت گرفت زیرا با هیچ فردی تعارف نداریم.
شریعتی نیاسر با اشاره به برخورد با متخلفین افزود: در چند سال گذشته 350 مرکز غیرانتفاعی و موسسات آموزش عالی به علت تخلفات در زمینه جذب دانشجو لغو مجوز و یا ظرفیت پذیرش دانشجوی را در آن دانشگاه باطل کرده‌ایم.
معاون آموزشی وزارت علوم ماموریت‌گرایی در دانشگاه‌های کشور به منظور کاهش آمار فارغ‌التحصیلان بیکار را به عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های وزارت علوم مطرح کرد و گفت: تلاش داریم تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آوزشی را مانند دانشگاه فرهنگیان تبدیل و فعالیتشان تنها برای پرورش و جذب نیروهای متخصص باشد.
وی در تشریح حوزه ماموریت‌گرایی در دانشگاه‌ها عنوان کرد: این بدان معناست که هر مرکز آموزش عالی باید شاهراهی برای فعالیت‌های علمی آموزشی خود تعریف کند.
معاون آموزشی وزارت علوم تصریح کرد: این اقدام به ویژه برای مراکز در حال توسعه ضروری است، چراکه مراکز توسعه یافته عمدتاً در مرزهای دانش حرکت می‌کنند ولی مراکز در حال توسعه حتماً باید ماموریت محوری داشته باشند.

ارسال نظر