نماز باید دغدغه نخست مسئولان نظام اسلامی باشد

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: نخستین دغدغه مسئولان در کشور باید اقامه نماز شود و خود در اجرای آن پیشگام باشند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: نخستین دغدغه مسئولان در کشور باید اقامه نماز شود و خود در اجرای آن پیشگام باشند.
به گزارش یرنا، حجت الاسلام ابراهیم رنجبر روز چهارشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز اردستان بیان کرد: تا زمانی که نماز به عنوان یک مساله جنبی در سبد فرهنگی خانواده ها دیده شود، مشکلات همچنان وجود خواهد داشت.
وی افزود: دشمن امروزه از ظرفیت بالای فضای مجازی در جهت تخریب نماز و سایر شعائر دینی استفاده می کند اما اسلام نیز استفاده از امکانات و ابزارهای تبلیغاتی از جمله فضای مجازی را منع نکرده و از آن استقبال می کند.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان عنوان کرد: باید از ظرفیت بزرگ فضای مجازی در جهت ترویج فرهنگ نماز بهره برداری شود چرا که بسیاری از مشکلات اجتماعی با اقامه نماز و ترویج این فرهنگ برطرف خواهد شد.
وی یادآور شد: آموزش و پرورش و دانشگاه ها پیشانی فرهنگ ترویج نماز محسوب می شوند که انتظار می رود تلاش موثری در این زمینه داشته باشند.
رنجبر ادامه داد: برای یک هزار مدرسه نیروی متخصص در امر نماز تربیت شده و گفتمان نمازشناسی در مدرسه ها اجرا می شود اما ستاد اقامه نماز، به دنبال کار اجرایی نیست و تنها وظیفه نظارت و ارزیابی را بر عهده دارد.
وی تصریح کرد: هزینه کردن برای نماز مشکل قانونی ندارد و باید برای ایجاد گرایش و انگیزه نماز خواندن در بین نوجوانان و جوانان تلاش کرد و در این راه نسبت به تشکیل مجمع خیرین نماز نیز اقدام شود.
فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: مسئولان در مقوله نماز بدهکار هستند و باید در صدد رفع آن برآیند چرا که توجه نکردن مسائل دینی و ارزش های اسلامی به بروز آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی منجر می شود.
حمیدرضا تاملی افزود: دچار یکسری جابجایی ارزش ها و هنجارهای دینی شدیم که به ریشه فرهنگ کنونی جامعه بازمی گردد و باید نسبت به اصلاح آن اقدام کنیم.
بر اساس تحقیق و بررسی های صورت گرفته، بیش از 70 درصد کارکنان سازمان هایی که مدیران آنها نسبت به نماز اول وقت اهمیت می دهند، نماز را اول وقت می خوانند.
اردستان در 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار