22 هزار کانون فرهنگی مساجد در کشور فعالیت می کند

مشاور پارلمانی و امور مجلس دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت 22 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور خبر داد.

مشاور پارلمانی و امور مجلس دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از فعالیت 22 هزار کانون فرهنگی در مساجد کشور خبر داد.

مهدی نصر روز چهارشنبه در نشست تجلیل از کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) شهرستان تیران و کرون افزود : اعتبارات دولتی مراکز فرهنگی هنری مساجد متناسب با تعداد این کانون ها نیست.
وی تاکید کرد: توانمند سازی کانون ها، تقویت جنبه های مردمی این مراکز و ارائه مشاوره برای رفع موانع مالی آن ها از برنامه های ستاد عالی کانون های مساجد کشور برای پاسخ به نیاز مالی کانون ها ست.
وی با بیان اینکه کانون فرهنگی و هنری امام حسن مجتبی(ع) تیران یکی از کانون های شاخص کشور است، یادآورشد: برنامه های این کانون متناسب با نیاز جامعه و سلایق نسل جوان و نوجوان و همچنین متناسب با جایگاه مسجد است.
فرماندار تیران و کرون نیز گفت: زیرساخت ها و امکانات مورد نیاز برای تامین نشاط اجتماعی در این شهرستان فراهم نیست.
مجید حججی افزود: جامعه برای پویایی و نیازمند نشاط اجتماعی است اما تامین این نیاز در تیران و کرون به دلیل نبود امکانات با مشکل روبه روست.
وی بیان‌ کرد: نبود مجموعه فرهنگی و هنری و سالن های اجتماعات بزرگ، کمبود امکانات آموزشی هنری، نبود باغ بانوان و کمبود امکانات فرهنگی در روستاها از جمله مشکلات پیش روی اجرای برنامه های شاد و متنوع است.
فرماندار تیران و کرون با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد با بهره گیری از ظرفیت های فرهنگی و هنری به ایجاد شور و نشاط اجتماعی کمک می کنند، اظهارداشت: اجرای نمایش های خیابانی، برگزاری جشنواره های فرهنگی هنری، تهیه فعالیت های معنوی و دینی و گردشگری از جمله فعالیت های متناسب با رویکرد این مراکز و در جهت تامین نشاط اجتماعی است.
وی آموزش مطالبه گری صحیح، نقدمنصفانه، توانمندسازی برابر آسیب های اجتماعی، ارتقای فرهنگ شهروندی، کاهش دغدغه ها و آسیب های اجتماعی را از عمده وظایف مراکز فرهنگی و هنری مساجد دانست.
کانون فرهنگی هنری امام حسن مجتبی (ع) تیران مهر امسال از سوی تیم نظارت و بازرسی ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان کانون نمونه کشوری انتخاب شد.
55 مرکز فرهنگی و هنری مساجد در تیران و کرون فعالیت می کند.
شهرستان تیران و کرون با بیش از 72 هزار نفر جمعیت در 45 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار