خودروهای دولتی ملزم به دریافت معاینه فنی هستند

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح الزام خودروهای دولتی به دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: از اول آذرماه با خودروهای دولتی فاقد معاینه فنی برابر قانون برخورد می شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح الزام خودروهای دولتی به دریافت معاینه فنی خبر داد و گفت: از اول آذرماه با خودروهای دولتی فاقد معاینه فنی برابر قانون برخورد می شود.

به گزارش ایمنا، سرهنگ رضا رضایی اظهار کرد: با شروع آلودگی هوا در ماه های منتهی به پایان سال، پلیس راهور استان اصفهان به منظور کاهش آلودگی هوا با خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا برخورد قانونی می کند.

وی تصریح کرد: تعداد زیادی از خودروهایی که در سطح شهر تردد می کنند متعلق به سازمان ها و ارگان های دولتی هستند که مطالبه مردم از پلیس این است که تا در صورت دودزا بودن و نقص فنی این گونه خودروها با آنان نیز مانند سایر خودروهای مردم برخورد قانونی صورت گیرد.

سرهنگ رضایی ادامه داد: به همین جهت طرح الزام خودروهای دولتی به دریافت معاینه فنی امروز به اجرا گذاشته شد و تعداد قابل توجهی از خودروهای سازمان‌ها و ارگانهای دولتی، عمومی و نظامی و بویژه سازمان های خدمات رسان جهت دریافت گواهی معاینه فنی در مرکز معاینه فنی سبک و سنگین حاضر شدند.

وی با بیان اینکه پلیس راهور ابتدا خود در این طرح پیش قدم شده و خودروهای خود را برای دریافت معاینه فنی به این مرکز اعزام کرده است، گفت: در اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای معاینه فنی از اول آذر ماه با تمامی خودروهای معاینه فنی برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی افزود: تمامی خودروها بدون استثنا چه دولتی و چه شخصی اگر دودزا و دارای نقص فنی باشند در مرحله اول فک پلاک ، اعمال قانون و اعزام به تعمیرگاه صورت می گیرد و در مرحله بعد خودرو توقیف و از تردد آنها در سطح معابر شهری جلوگیری به عمل می آید .

سرهنگ رضایی بر لزوم فرهنگ سازی دریافت معاینه فنی برای خودروها تاکید کرد و گفت: اجرای این گونه طرح ها به نفع خود مردم است چرا که استفاده از هوای پاک و بدون آلودگی حق همه مردم است و نباید اجازه دهیم عده ای با خودروهای آلوده کننده خود این حق را از عموم مردم بگیرند .

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار