تامین زیرساخت‌های شهرک حمل و نقل زرین شهر با حرکت‌های جهادی

شهردار زرین شهر گفت:با توجه به اهمیت راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر،هر دو هفته یکبار جلسه ای در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار می شود تا پیشرفت کار پروژه شهرک حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه گرهی در قسمتی از کار وجود با همفکری طرفین باز شود.

شهردار زرین شهر گفت:با توجه به اهمیت راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر،هر دو هفته یکبار جلسه ای در اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان برگزار می شود تا پیشرفت کار پروژه شهرک حمل و نقل مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه گرهی در قسمتی از کار وجود با همفکری طرفین باز شود.

پس از پیگیری های متعدد با تصویب لایحهمتمم شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در صحن علنی شورای اسلامی زرین شهر و امضاءموافقتنامه اصولی این شهرک امید به راه اندازی شهرک حمل و نقل کالای زرین شهرافزایش یافت. اما استقرار شرکت های باربری در این شهرک نیازمند زیرساخت هایی همچونآب، برق، تلفن، روشنایی معابر، سرویس بهداشتی و... بود و شهرداری زرین شهر با هدفبهره برداری از این پروژه در کمترین مدت زمان ممکن اقداماتی را در این راستا انجام داده است، از این روند اجرای پروژه را از میثم محمدی شهردار زرین شهر جویا شدیم.

با توجه به امضاء موافقت نامه اصولی شهرک حمل و نقلکالای زرین شهر، روند اجرای پروژه امروز در چه مرحله ای قرار دارد؟

محمدی: با توجه به اهمیت راه اندازی شهرکحمل و نقل کالای زرین شهر، به درخواست مدیریت شهری زرین شهر هر دو هفته یکبار جلسهای با حضور معاون عمرانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، بنده ومعاونان شهرداری زرین شهر و نمایندگان سرمایه گذار بخش خصوصی و... در اداره کل راهداریو حمل و نقل جاده ای استان اصفهان برگزار می شود. تا پیشرفت کار پروژه شهرک حمل ونقل مورد بررسی قرار گرفته و چنانچه گرهی در قسمتی از کار وجود دارد این گره باهمفکری و تعامل طرفین باز شود.

به دلیل هجم سنگین پروژه، مسایل پیش روی پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرینشهر به دو قسمت حل مسایل زیرساختی و پیگیری مباحث شرکت های حمل و نقل تقسیم شدهاست، و نباید فراموش کرد فعالیت این شرکت ها قائم به شخص بوده و این مسئله کمی کاررا سخت کرده بود که در نهایت با برگزاری جلسات مختلف مقرر شد هر یک از طرفین باسرعت هرچه بیشتر به تعهدات خود عمل کرده تا این پروژه به بهره برداری برسد.

با توجه به اهمیت تامین زیرساخت ها برای انجام فعالیتشرکت های حمل و نقل در شهرک ها، چه اقداماتی در این حوزه انجام گرفته است؟

محمدی: خوشبختانه قرارداد ایجاد شبکه فیبرنوری برای شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر در قالب یک رینگ اصلی با اعتباری بالغ بر۱۲ میلیارد ریال، با متراژ ... کیلومتر طراحی شده و امروز این پروژه به مرحله اجرارسیده و پیشرفت ۲۰ درصدی داشته است. با توجه به نیاز شرکت های حمل و نقل به تلفن،اینترنت و...با استفاده از ظرفیت و امکانات شهرداری زرین شهر و شرکت مخابرات شهرستان لنجان در تلاش هستیم ایجاد فیبرنوری برای شهرک حمل و نقل کالای زرین شهردر حداقل زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم البته طبق برنامه ریزی زمانبندیدر نظر گرفته شده امیدوارم ظرف دو ماه آینده این مهم محقق شود.

در خصوص تامین آب شرب شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر نیز باید گفت در سال۱۳۹۲ قراردادی فی مابین شهرداری زرین شهر و اداره آب و فاضلاب با اعتباری بالغ بر۲۴ میلیارد منعقد می شود و طبق رویه پرداخت که در قرارداد آمده بوده است ۱۲میلیارد ریال آن از سوی شهرداری پرداخت می شود. با تغییر مدیریت و تعطیلی پروژهشهرک حمل و نقل، شرکت آب و فاضلاب به تعهدات اجرایی خود عمل نکرده و به دلیل عدمپیگیری مدیریت شهری به دلیل طرح مسئله و پیگیری مشکلات شهرک مابقی تعهد پرداخت نیزانجام نمی گیرد. در این میان شرکت آب و فاضلاب نه تنها به تعهدات اجرایی خود عملنکرده بلکه هزینه پرداخت شده از سوی شهرداری را نیز به این مجموعه باز نمی گرداندو تنها طی یک نامه اعلام فسخ یک طرفه قرارداد را اعلام می کند. از سوی دیگر در سال۱۳۸۹ شهرداری زرین شهر اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال را به صورت وام به شرکت آبو فاضلاب جهت اجرای پروژه فاضلاب شهری پرداخت می کند تا پس از اتمام پروژه بابازگشت اعتبار از سوی شرکت آب و فاضلاب، شهرداری بتواند معابر را آسفالت کند امااین مبلغ نیز به شهرداری زرین شهر بازگردانده نمی شود و تاکنون نیز این مبالغ نزدشرکت آب و فاضلاب باقی مانده است. با توجه به اهمیت موضوع مدیریت شهری در دورهچهارم مکاتبه ای در سال ۱۳۹۴ با شرکت آب و فاضلاب داشته و ۱۰ میلیارد ریال وامپرداختی را جزء پرداختی های شهرداری برای اجرای شبکه آبرسانی شهرک محاسبه و اعلاممی کند. در این میان ادعای طرف مقابل افزایش قیمت اجناس، فسخ یک طرفه قرارداد ازسوی شرکت آب و فاضلاب، عدم تعهد پرداخت وام و...برای عدم اجرای پروژه به میان میآید. در نهایت در دوره پنجم مدیریت شهر زرین شهر پیگیری های متعدد و جلسات مختلفیدر شرکت آب و فاضلاب استان برگزار شد و موضوع اینگون مطرح شد وقتی تعهدات اجراییاز سوی شرکت آبفا در پروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر انجام نگرفته به چه دلیلاعتبار پرداخت شده از سوی شهرداری به شرکت آبفا در همان زمان به شهرداریبازگردانده نشده است؟ از سوی دیگر وامی در سال ۱۳۸۹ به شرکت آبفا پرداخت شده وطبققرارداد و مصوبه شورای اسلامی زرین شهر شرکت آبفا باید ظرف مدت دو سال وام پرداختیرا با شهرداری تسویه حساب می کرده که این مهم نیز تحقق نیافته است. امروز شبکهانتقال آب شرب پروژه شهرک حمل و نقل هیچگونه پیشرفتی نداشته و از سوی دیگر اجرایاین پروژه نیازمند ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار است و این مسئله از نظر حقوقی به عهدشرکت آب و فاضلاب بوده و قطعا پیگیر این موضوع خواهیم بود تا این مشکل را با سرعتهرچه بیشتر مرتفع کنیم.

باتوجه به اینکه تامین آب شرب یکی از ضروریات استقرارشرکت های باربری در شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر بوده برنامه کوتاه مدت شما برایتامین آب شرب این مجموعه چیست؟

محمدی: با توجه مطالبات مردمی و نگاه مدیریتشهری زرین شهر، مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان و سرمایه گذاربخش خصوصی به آغاز بکار شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر مقرر شد شرکت های باربری بهصورت کانکس در شهرک مستقر شده و فعالیت خود را آغاز کنند و با توجه به برنامه ریزیهای انجام شده از آب فضای سبز برای مصارف غیر شرب استفاده خواهد شد و برای آب شربمورد نیاز نیز به صورت موقت از تانکرهای آب استفاده خواهد شد تا در نهایت پروژهانتقال آب شرب انجام گیرد تا شاهد استقرار شرکت های باربری در شهرک باشیم.

انتقال شبکه برق به شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر درچه مرحله ای قرار دارد؟

محمدی: از مهمترین اقدامات انجام گرفته درپروژه شهرک حمل و نقل کالای زرین شهر اجرای پروژه شبکه برق رسانی به شهرک بوده کهقرار داد آن در سال ۱۳۹۲ با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال فی مابین شهرداریزرین شهر و اداره برق شهرستان لنجان منعقد شد و در همان سال این اعتبار تخصیصیافته و درهمان سال دو مگاوات خریداری و تامین نیرو شده است. امروز بحث اجرای شبکهداخلی و روشنایی معابر در دست اقدام بوده و برای اجرای آن در ۳۵ باربری موجودنیازمند ۲۱ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای شبکه و روشنایی معابر هستیم. نکته مهمدر این میان آن است که با توجه به وضعیت حاکم بر بازار امکان برگزاری مناقصه وجودندارد چراکه پیمانکاران به دلیل وجود نوسانات قیمت حاضر به شرکت در مناقصات نیستنداز این رو تصمیم برآن گرفته شد که کار به صورت امانی اجرایی شود و خوشبختانه باقول مساعد سرمایه گذار بخش خصوصی مقرر شد ۲ میلیارد ریال به صورت علیالحساب ظرفمدت یک هفته به حساب شهرداری زرین شهر برای خرید تجهیزات واریز شود و قطعا با تحققاین مهم اجرای شبکه و روشنایی معابر نیز رقم خواهد خورد.

به نظر شما چه زمان شاهد استقرار شرکت های باربری درشهرک حمل و نقل کالای زرین شهر خواهیم بود؟

محمدی: کارشناسان اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان و هیئت مدیره شرکت پایانه ساز بازدیدی را از شهرک حمل ونقل کالای زرین شهر داشتند و نقطه ای را برای استقرار تجهیزات اولیه همچون سرویسبهداشتی ۱۰ چشمه، کانکس برای استراحت موقت رانندگان و کانکس برای نمازخانه در نظرگرفته شد و خوشبختانه کانکس ها آماده حمل و استقرار در مکان جانمایی شده است.مجموعه شرکت پایانه ساز با تاکید مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استاناصفهان مقرر شد پلاک هایی که شرکت ها از آن دارای سهام هستند را واگذار کرده و بهصورت همزمان کانکس هایی که برای فعالیت شرکت های باربری در نظر گرفته شده است بهصورت موقت استقرار یابند تا به صورت همزمان صدور بارنامه و ساخت و ساز باربری هایانجام گیرد.

آیا در خصوص جاده دسترسی ایمن کامیون ها به شهرک حمل ونقل کالای زرین شهر چاره اندیشی شده است؟

محمدی: با برگزاری جلسات متعدد با معاونوزیر راه و شهرسازی با هدف پایان بخشیدن به اختلافات و به بهره برداری رسیدن اینپروژه، متعهد شدند هزینه های اجرای ورودی شهرک را عهده دار شوند . از سوی دیگر مقرر شد تا زمان اجرای طرحورودی شهرک طرحی موقت برای تردد ایمن کامیون ها از سوی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان تهیه شود و تا اواسط هفته جاری طرح را ارایه کنند تاتردد ایمن کامیون ها انجام گیرد. خوشبختانه امسال شاهد تخصیص۴۰ میلیارد ریالاعتبار از اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای احداث زیرگذر شهرکبودیم و اسناد مناقصه آن نیز آماده بوده و با جذب اعتبار تخصیص یافته در سال هایآینده نیز اعتبارات مورد نیاز پروژه اختصاص خواهد یافت.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار