جزئیات تعرفه خرید، فروش و اجاره ملک در اصفهان/ بازار مسکن وضعیت خوبی ندارد

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اصفهان جزئیات تعرفه مشاوران املاک برای رهن، اجاره و خرید و فروش در شهر اصفهان را اعلام کرد.

رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اصفهان جزئیات تعرفه مشاوران املاک برای رهن، اجاره و خرید و فروش در شهر اصفهان را اعلام کرد.
رسول جهانگیری در گفت‌وگو با صاحب نیوز بابیان اینکه تعرفه رهن، اجاره و خریدوفروش بر اساس نرخ نامه‌ای مشخص است، اظهار کرد: تعرفه دفاتر املاک برای هر یک‌میلیون رهن، هفت هزار و 500 تومان از هر طرف و برای اجاره هم یک‌چهارم اجاره یک ماه از هر طرف گرفته می‌شود.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اصفهان گفت: تعرفه خریدوفروش تا سقف 200 میلیون تومان از هر طرف نیم درصد و مازاد بر 200 میلیون تومان یک‌چهارم درصد است که علاوه بر این، 9 درصد هم ارزش‌افزوده بر اساس مبلغ کل محاسبه می‌شود.
وی با اشاره وضعیت بازار مسکن در اصفهان افزود: این بازار متأسفانه بر اساس رشد کاذب غیرمنطقی و نوسانات، وضعیت خوبی ندارد و قیمت‌ها به‌صورت عجیب‌وغریب بالا رفت.
جهانگیری ادامه داد: افزایش قیمت‌ها بر اساس ضابطه و منطق اقتصادی نبوده و تقاضای کاذب باعث این افزایش‌های ناهنجار شده است.
وی بابیان اینکه سیاست‌گذاران کلان اقتصادی باید راجع به بازار مسکن برنامه‌ریزی کنند و آن را از حال رکود دربیاورند، خاطرنشان کرد: با دو سه ماه گذشتن از این شرایط دچار رکود خواهیم شد که کاهش قیمت‌ها را به دنبال خواهد داشت.
رئیس اتحادیه صنف مشاورین املاک اصفهان ادامه داد: این افزایش قیمت‌ها هم عملاً بازار مسکن را از رکود سابق خارج نکرده این بازار هنوز در رکود است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار