غلامی: بررسی علت لغو برنامه "من بهشتی ام" بر عهده دانشگاه است

وزیر علوم در پاسخ به سوال در مورد لغو برنامه "من بهشتی ام" در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل اینکه این برنامه یک برنامه درون دانشگاهی است، باید در داخل دانشگاه بررسی شود.

وزیر علوم در پاسخ به سوال در مورد لغو برنامه "من بهشتی ام" در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به دلیل اینکه این برنامه یک برنامه درون دانشگاهی است، باید در داخل دانشگاه بررسی شود.
به گزارش ایسنا، منصور غلامی امروز (دوشنبه) در حاشیه افتتاحیه جشنواره ملی حرکت در اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این برنامه با مجوز دانشگاه برگزار شده است و اکنون دانشگاه های علوم پزشکی و دانشگاه اصفهان در حال بررسی این اتفاق هستند که در وهله نخست باید از تکرار چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد و در مرحله بعد با خاطیان برخورد جدی شود. علاوه بر اینکه کسانی که گله و شکایتی دارند باید صحبت های خود را مسالمت آمیز مطرح کنند. وی درخصوص برگزاری جشنواره ملی حرکت در دانشگاه اصفهان گفت: آخرین دستاوردهای علمی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور در قالب یازدهمین جشنواره ملی حرکت در اصفهان عرضه می‌شود که فرصتی برای انتقال ایده ها و تمرینی جدی برای دانشجویان است تا ایده های خود را با استفاده از مبانی علمی به دستاوردهای فناورانه، منتقل و در سطح جامعه کاربردی کنند.
وزیر علوم با بیان اینکه این جشنواره زمینه ورود دانشجویان به صحنه علملیاتی و کاربردی کردن ایده های علمی را فراهم می آورد، تصریح کرد: تاکنون اقدامات بسیار ارزنده ای در این زمینه در مراکز رشد و پارک های علم و فناوری سراسر کشور انجام شده و به صورت کاربردی در کشور در حال اجرا است.
غلامی ادامه داد: سایر فعالیت های علمی دانشجویان در هفته پژوهش با سطح بالا ارائه می شود که افراد می توانند سیر تکاملی خود را پیگیری کنند.
وزیر علوم با اشاره به اینکه در سال های قبل تعداد زیادی از این ایده ها به شرکت های دانش بنیان و استارتاپ تبدیل شده است، ابراز امیدواری کرد روز به روز تعداد بیشتری از جمع جوان علاقمند بتوانند به مراحل بعدی پژوهش در کشور راه یابند.
وی بر لزوم حمایت وزارت علوم از این حوزه تاکید کرد و گفت: گروه های آموزشی، حامی این انجمن های علمی هستند، وزارت علوم در این مرحله بیشتر به عنوان هماهنگ کننده است، اما ایده های معرفی شده در این جشنواره از سوی دانشگاه ها و معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم حمایت می شوند تا در بتوانند در سطح استاندارد عرضه شوند.
غلامی در خصوص حمایت از استارتاپ های نوپا در کشور، تصریح کرد: دانشگاه ها منابع مالی محدودی دارند، اما صندوق حمایت از پژوهشگران و حمایت از نوآوری و شکوفایی علمی می تواند از ایده های دانشجویان حمایت کند. البته ایده ها باید دارای شرایط حداقلی باشند و در مرحله بعد مورد حمایت دانشگاه ها قرار گیرند.
به گزارش ایسنا؛ یازدهمین جشنواره ملی حرکت به همت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه اصفهان با تاکید بر 2 بخش ارتباط با صنعت و بازار و گسترش ارتباطات بین المللی، از امروز پنجم آذرماه در دانشگاه اصفهان گشایش یافت. نمایشگاه در قالب 105 غرفه از آثار و دستاوردهای انجمن های علمی دانشگاه های برتر سراسر کشور تا هفتم آذر در حال برگزاری است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار