جراحت بالاترین آمار حوادث کار را به خود اختصاص داد

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد حوادث اتفاق افتاده در محیط کاری در ۶ ماهه نخست سال ۹۷، ۵۵۷ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۶، ۸۴۱ حادثه گزارش شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: تعداد حوادث اتفاق افتاده در محیط کاری در ۶ ماهه نخست سال ۹۷، ۵۵۷ مورد بوده که این تعداد در سال ۹۶، ۸۴۱ حادثه گزارش شده است.
محسن نیرومند در گفت‌و‌گو با تسنیم ، با اشاره به تعداد بازرسی‌های انجام شده در استان اصفهان در 6 ماهه نخست سال 1397 اظهار داشت: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده، 15 هزار و 229 مورد بوده که از این تعداد 7 هزار و 713 مورد به صورت ادواری و 7 هزار و 586 مورد به صورت موردی انجام شده است.
وی با اشاره به کاهش آمار حوادث محیط کار در سال جاری افزود: در 6 ماهه نخست سال 97، تعداد 557 مورد حادثه در محیط کاری اتفاق افتاده است که این تعداد در مدت مشابه سال قبل 841 مورد گزارش شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در همین ارتباط خاطرنشان کرد: بر این اساس، آمار حوادث منجر به فوت 25 مورد، نقص عضو 19 مورد، قطع عضو 46 مورد، شکستگی 194 مورد ،سوختگی 41 مورد، جراحت199مورد بیان شده است.
وی با اشاره به فعالیت‌های اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان برای بالا بردن سطح ایمنی در محیط‌های کاری گفت: انجام بازرسی‌های ادواری و موردی از واحدها و اعلام و پیگیری نواقص ایمنی، انجام بازرسی‌های هدفدار در سه شنبه هرهفته از صنایع پرخطر شامل ساختمان، ریخته گری، نفت و گاز و معدن و الزام پیمانکاران به اخذ تایید صلاحیت ایمنی از جمله این فعالیت‌ها است.
نیرومند افزود: استقرار مسئولان ایمنی و در کارگاه‌های با شاغلان بیش از 25 نفر و تایید صلاحیت آن در کمیته مستقر در اداره کار و ارائه آموزش‌های ایمنی عمومی و تخصصی برای جامعه هدف شامل کارگران، کارفرمایان و مدیران عامل شرکت‌های پیمانکاران را از دیگر فعالیت‌ها در زمینه حوزه ایمنی محیط کار می‌توان نام برد.
وی با اشاره به اهمیت رعایت اصول ایمنی در محیط‌های کاری تصریح کرد: آن دسته از کارفرمایانی که اصول و ضوابط ایمنی را در محیط کار رعایت نمی کنند به مراجع قضایی معرفی می شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار