مرتضایی‌نژاد: طلای سبز به خاکبرگ تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برگ‌ها بهترین منبع کربن و طلاهای سبزی هستند که به سیلوی برگ انتقال یافته و به خاک برگ تبدیل می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برگ‌ها بهترین منبع کربن و طلاهای سبزی هستند که به سیلوی برگ انتقال یافته و به خاک برگ تبدیل می‌شود.
فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با ایمنا اظهارکرد: پاییز یکی از فصل‌های بسیار زیبا است، البته پاییز امسال رنگارنگی را بیشتر می‌توان در درختان شهر مشاهده کرد؛ علی‌رغم تنش آبی در فصل تابستان امسال، توجه ویژه به درختان باعث شد آسیبی متوجه این سرمایه‌های شهر نشود، زیرا اگر آسیب دیده بودند به جای رنگارنگی، درختان خشک شده با برگ‌های مرده را در شهر شاهد بودیم.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر که برگ درختان با رنگ‌های زرد و قرمز دیده می شود به آن معنا است که این درخت به لحاظ فیزیولوژی کار خود را درست انجام می‌دهد.
وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق ۱۵ گانه سیلوهایی آماده شده تا با جمع آوری برگ‌های سطح شهر و هدایت آنها به سمت سیلوها، فراوری‌هایی بر روی برگ طی ۹ ماه انجام و به کود خاک برگ تبدیل شود، اظهارکرد: امسال سازمان پارک‌ها و فضای سبز چهار دپوی اصلی واقع در جروکان، محمودآباد، ناژوان و جنگل شرق به مناطق معرفی کرده است.
مرتضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه هیچ برگی زباله محسوب نمی‌شود، ادامه داد: درختان با عمل فتوسنتز موادغذایی را از خاک جذب و به سطح برگ‌ها می‌آورند تا با انرژی خورشیدی عمل فتوسنتز انجام شود و گیاه طراوت خود را از این موادغذایی تامین کند، بنابراین اگر قرار باشد این برگ‌ها دور ریخته و یا سوزانده شود، در واقع منبع ذخیره موادغذایی را از دست داده‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: البته در جاده‌های سلامت ناژوان و بخشی از چهارباغ برگ‌ها سریع جمع‌آوری نشد تا شهروندان از وجود آنها لذت برده و پاییز را بیشتر احساس کنند.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تعدادی از باغبان‌های شهر با خوش سلیقگی با استفاده از برگ‌های خزان شده، شکل‌های زیبا درست کرده‌اند تا این روزها به جای بستر گل، بستر برگ‌های زرد را در برخی از بوستان‌های شهر ببینیم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار