حمایت استان از استعفای نمایندگان

هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید که چون در لایحه بودجه چنین چیزی دیده نشده! استعفا می‌دهم.» این نخستین واکنش محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استعفای دسته‌جمعی 19 نفر از 20 نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تخصیص ندادن ردیف بودجه برای پروژه‌های آبرسانی استان اصفهان در بودجه سال آینده دولت است.

اصفهان امروز: «هیچ نماینده‌ای نمی‌تواند بگوید که چون در لایحه بودجه چنین چیزی دیده نشده! استعفا می‌دهم.» این نخستین واکنش محمدباقر نوبخت، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به استعفای دسته‌جمعی 19 نفر از 20 نماینده استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی به تخصیص ندادن ردیف بودجه برای پروژه‌های آبرسانی استان اصفهان در بودجه سال آینده دولت است.

استعفایی که رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان آن را آخرین راهکار برای احقاق حق در مورد زاینده‌رود می‌داند و معتقد است هدف ایجاد شانتاژ خبری از سوی نمایندگان استان نبوده و نیست. شاهد سید ناصر موسوی لارگانی در رد خبرسازی و ایجاد محبوبیت برای کسب رأی، اتفاق‌نظر و همراهی نمایندگان از طیف‌های سیاسی مختلف برای استعفا است.

به گفته لارگانی حل مشکل آب استان از آن دست مشکلاتی است که برای حل آن همدلی و همراهی همه جریان‌های سیاسی در استان لازم بود و نمایندگان با استعفای دسته‌جمعی ثابت کردند حل مشکل آب و احقاق حقوق موکلانشان بر هر خط‌وربط سیاسی ارجحیت دارد و این اقدام به‌دوراز هرگونه خبرسازی انجام‌شده است.

ناهید تاج‌الدین، نماینده مردم اصفهان در مجلس نیز معتقد است این استعفا آخرین راهکار نمایندگان بود چراکه سی ماه است به‌عنوان نمایندگان اصفهان به‌طور مستمر از همه ظرفیت‌های نمایندگی چه تقنینی و چه نظارتی برای احیای زاینده‌رود استفاده کرده‌ایم. نزدیک هشتاد درصد جلسات در مجمع نمایندگان استان در مورد آب بوده، دغدغه‌هایمان را با همه مقامات دولتی از رئیس‌جمهور تا معاون اول، وزیر نیرو و وزیر کشور در مورد زاینده‌رود مکرر در مکرر بیان کرده‌ایم، اما همچنان شاهد کم‌لطفی به زاینده‌رود هستیم. تذکر کتبی، تذکر شفاهی، بازدید میدانی، مصوبه ملی، طرح سؤال هم هیچ‌یک افاقه نکرده و تازه امسال می‌بینیم اعتبارات ردیف مرتبط با آب شرب استان اصفهان نیز از طرف سازمان برنامه‌وبودجه حذف‌شده است. درنهایت آخرین راهکار استعفا بود. به گفته تاج‌الدین این در حالی است که هر وقت اسم اصفهان می‌آید صدای اعتراض نمایندگان مجلس و اعضای دولت بلند است و در حالیکه اصفهان رتبه دوم در واریز به خزانه را دارد اما در تخصیص ردیف بودجه در ردیف‌های آخر قرار دارد، اگر فعالیتی هم صورت می‌گیرد با کمک خود مردم استان است.

موضوع استعفای نمایندگان اصفهان در مجلس هرچند در خارج از استان از آن به‌عنوان شانتاژ خبری نمایندگان برای محبوبیت بین رأی‌دهندگان یاد می‌شود اما در استان با استقبال گسترده‌ای از سوی مقامات و نهادها روبه‌رو شده است.

سازمان نظام صنفی کشاورزان استان، شورای هماهنگی سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیست و منابع طبیعی، ائمه جمعه شهرستان‌های زرین‌شهر، فولادشهر، باغبادران، زاینده‌رود، ورنامخواست، چرمهین، لنجان، شورای شهر فلاورجان تاکنون با انتشار بیانیه از استعفای نمایندگان استان حمایت کردند. آیت ا... سید یوسف طباطبایی نژاد امام‌جمعه اصفهان نیز روز گذشته در خطبه‌های نماز جمعه با تشکر از حضور کشاورزان با اشاره به استعفای نمایندگان مجلس از این اقدام دفاع کرد و خطاب به نمایندگان استان گفت: از نمایندگان استان اصفهان که به مسئله آب توجه و استعفا دادند تشکر می‌کنم و این عمل آن‌ها نشان داد که نه‌تنها به فکر استان خود هستند بلکه به فکر کشور هستند. مسئله آب اصفهان هر چه بیشتر می‌گذرد بدتر می‌شود. عده‌ای به وعده‌های خود درباره زاینده‌رود عمل نکردند و بعد از حدود گذشت بیست سال خلف وعده کرده‌اند. واقعاً چرا صدای مردم به گوششان نمی‌رسد. باید ردیفی دراین‌باره در نظر گرفته شود. از نمایندگان اصفهان می‌خواهم تا آخر بر موضع خود ایستادگی کنند. آفرین بر شما. تا آخر بایستید.

بنا به گفته موسوی لارگانی، رئیس مجلس پس از دریافت نامه استعفای نمایندگان استان قول پیگیری داده و حال باید منتظر ماند و دید پس از تعطیلات دوهفته‌ای مجلس نتیجه رایزنی‌های لاریجانی با دولت برای تخصیص اعتبار به پروژه‌های آبرسانی استان اصفهان چه خواهد بود و آیا استعفادهندگان به خواسته‌شان می‌رسند؟

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار