بنای رشد گردشگری قانون مداری و احترام به محیط زیست است

فرماندار آران و بیدگل گفت: احترام به طبیعت و محیط زیست بهترین نوع قانون مداری در گردشگری است.

به گزارش ایسنا، اسماعیل بایبوردی عصر (یکشنبه) در اولین جلسه ساماندهی مرنجاب با مدیریت جدید در سالن جلسات فرمانداری، اظهار کرد: گردشگری باید بنای رشد و منفعت باشد وگرنه گردشگری که با تخریب به مناطق گردشگری وارد شود مضر است.
وی گفت: در کنار صنعت فرش، گردشگری به عنوان ظرفیت پنهان شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد و با برنامه‌ریزی اصولی به اشتغال پایدار منجر شود تا شاهد رشد و توسعه شهرستان در زمینه‌های مختلف باشیم.
بایبوردی به اهداف پیش روی گردشگری در آران و بیدگل اشاره کرد و گفت: به گواه کارشناسان حوزه گردشگری، کویر مرنجاب از بهترین نقاط برای فعالیت‌های گردشگری و توریست خارجی است. در دسترس بودن مرنجاب نسبت به دیگر کویرهای ایران از مزیت بالا برای گردشگران داخلی و به خصوص خارجی‌ها است.
وی ادامه داد: اگر بخواهیم رشد مثبت گردشگری را شاهد باشیم باید قانون مداری را در کویر رواج دهیم و گردشگر با احترام به طبیعت و محیط زیست کویر دست به تخریب کویر نزند وگرنه گردشگری همراه با تخریب جز ضرر و نابودی داشته‌های گردشگری چیزی عاید شهرستان نمی‌کند.
فرماندار آران و بیدگل گفت: در مسئله ورود گردشگر به مناطق کویری باید دغدغه‌های فرهنگی مردم و مسئولان مورد توجه قرار گیرد و گردشگری که به این منطقه می‌آید به آداب و سنن مردم شهر احترام بگذارد و خود را جزئی از شهر بداند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار