علت سرقت‌های خرد در اردستان مواد مخدر است

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان گفت: علت اصلی سرقت‌های خرد در منطقه اردستان با توجه به گزارش نیروی انتظامی مواد مخدر و اعتیاد بوده است.

معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان گفت: علت اصلی سرقت‌های خرد در منطقه اردستان با توجه به گزارش نیروی انتظامی مواد مخدر و اعتیاد بوده است.
به گزارش ایسنا، علیرضا فرحبخش عصر روز گذشته(سه‌شنبه) در جلسه شورای مواد مخدر در فرمانداری اردستان، اظهار کرد: اقداماتی که در حوزه مواد مخدر انجام شده خوب است، ولی قابل قبول نیست و نتوانسته آن‌گونه که باید در پیگیری مواد مخدر در شهرستان مؤثر باشد.
وی افزود: مواد مخدر و اعتیاد یکی چالش‌های جدی کشور و شهرستان اردستان است که در سال‌های اخیر اقدامات اساسی در کشور انجام شده است. حتی مقام معظم رهبری سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر را در یازده بند ابلاغ می‌کنند و سند جامعه که تنظیم شده بر مبنای سیاست‌های رهبر انقلاب است.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان گفت: سند جامع مبارزه با مواد مخدر به کلیه دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است که نیاز دارد دستگاه‌های متولی بیشتر و پیش‌تر این سند را برنامه‌ریزی می‌کردند. در موضوع اعتبارات هیچ مشکلی وجود ندارد و هر ایده‌ای که اعضای کارگروه پیشنهاد دهد قابلیت اجرا دارد.
فرحبخش با توجه به آمار بالای سرقت های خرد در شهرستان اردستان، افزود: علت اصلی سرقت‌های خرد در منطقه با توجه به گزارش نیروی انتظامی مواد مخدر و اعتیاد بوده است. همچنین افزایش آمار طلاق و موارد بهداشتی در منطقه ناشی از اعتیاد بوده است.
وی تأکید کرد: اقداماتی خوبی در زمینه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر انجام شده است، ولی انتظار می‌رود دستگاه‌هایی که عضو این ستاد هستند محکم‌تر ورود پیدا کنند و بدانند که اگر موضوع مواد مخدر در منطقه برطرف شود بسیاری از مشکلات خود به خود برطرف خواهد شد.
معاون سیاسی امنیتی فرمانداری اردستان با انتقاد از کم‌کاری برخی دستگاه‌های متولی عضو شورای مبارزه با مواد مخدر گفت: متأسفانه جلسات و کمیته کارگروه‌های فرعی آن‌گونه که باید انجام نمی‌شود. موضوع مبارزه مواد مخدر مشخص است که نیاز به تشریح موضوعات آن نیست.
فرحبخش آگاه‌سازی و آموزش را از راه‌های مؤثر مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و گفت: متأسفانه دستگاه‌های متولی در اردستان آن‌گونه که باید پیگیر این موضوع مهم جامعه نبودند. دانشگاهیان موارد پژوهشی خوبی را می‌توانند ارائه دهند که تاکنون این‌گونه نبوده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار