اعتبارهای بهزیستی پاسخگوی درمان معتادان اردستان نیست

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: سرانه پرداختی به این مجموعه برای درمان هر یک نفر معتاد در کمپ، ماهانه 6 هزار و 800 ریال است که پاسخگوی نیازهای کمپ نمی باشد.

رییس اداره بهزیستی اردستان گفت: سرانه پرداختی به این مجموعه برای درمان هر یک نفر معتاد در کمپ، ماهانه 6 هزار و 800 ریال است که پاسخگوی نیازهای کمپ نمی باشد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی مطلب زاده عصر سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان افزود: هم اکنون نزدیک به 100 نفر در کمپ ترک اعتیاد تحت درمان قرار دارند که این افراد به مدت 26 روز نگهداری و تحت درمان قرار می گیرند.
وی همچنین یادآور شد: برای افراد معتاد در حال ترک که وضعیت مالی مناسبی ندارند، یاری برگ یک میلیون و 500 هزار ریالی پرداخت می شود.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان نیز در ادامه بیان کرد: مشکل کمبود اعتبار در زمینه مبارزه با مصرف مواد مخدر وجود نداشته، اعتبار به دستگاه های استانی ابلاغ شده و مسوولان باید پیگر جذب آن باشند.
علیرضا فرح بخش اضافه کرد: انتظار می رود طرح مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد به صورت محله محور و عملیاتی انجام و نیروی انتظامی با جمع آوری معتادان آنها را به کمپ ترک اعتیاد تحویل دهد.
وی عنوان کرد: مواد مخدر به عنوان یک چالش بزرگ در کشور و شهرستان مطرح بوده که پیرو فرمایشات رهبری معظم انقلاب اسلامی در زمینه مبارزه همه جانبه با آن اقدام های خوبی صورت گرفته است.
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار اردستان با اشاره به تاثیر مصرف مواد مخدر در دزدی های خرد، بزهکاری و طلاق تاکید کرد: تدوین سند جامع از جمله اقدام ها می باشد و مسئولان باید با مطالعه دقیق از آن استفاده و با تمهید راهکارهای عملیاتی با مساله مواد مخدر برخورد کنند.
وی همچنین خواستار پژوهش و ارائه راهکارهای عملیاتی از سوی دانشگاه ها در بحث بهداشتی و آسیب های مرتبط با خانواده های معتادان شد و گفت: مقوله آگاه سازی و آموزش ها مرتبط با این معضل اجتماعی در دستور کار مسوولان فرهنگی قرار بگیرد.
بر اساس آمارهای بهزیستی، یک هزار و 900 نفر از معتادان از جمله 100 نفر زن در اردستان دارای پرونده هستند و یک مرکز مشاوره، یک مرکز متادون درمانی و یک کمپ ترک اعتیاد در این شهرستان دایر می باشد.
اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرقی اصفهان واقع است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار