۴ مورد مشکوک به کریمه کنگو در اصفهان/یک نفر فوت و یک نفر مرخص شد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: چهار نفر مشکوک به تب کریمه کنگو در اصفهان شناسایی شدند که یک نفر مشکوک به این بیماری فوت و یک نفر مرخص شد.

۴ مورد مشکوک به کریمه کنگو در اصفهان/یک نفر فوت و یک نفر مرخص شد

غلامرضا اصغری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در خصوص ابتلای چهار نفر به تب کریمه کنگو در اصفهان و صحت و سقم این خبر، اظهار داشت: چهار نفر مبتلا به این بیماری نداریم بلکه چهار نفر مشکوک به این بیماری هستند و درمان را با شک آغاز کردیم که یک نفر در چادگان مرخص شد، یک نفر فوت کرد و دو نفر در حال درمان هستند.

وی اعلام کرد: تب کریمه کنگو یک پروتکل درمانی دارد که افراد مشکوک به این بیماری با تب و علائمی مشابه سرماخوردگی مراجعه می کنند و پس از یک هفته بدن آنها شروع به خونریزی می‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به آخرین وضعیت بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو در استان اصفهان اظهار داشت: پاسخ آزمایش یکی از افراد مشکوک منفی آمده و فرد مورد نظر ویروس ندارد و متاسفانه خبری که در این رابطه توسط یک خبرگزاری مبنی بر یک مورد مشکوک به بیماری تب کنگو در شاهین‌شهر، منتشر شده، صحت ندارد.

وی افزود: متاسفانه این خبر به نقل از رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مذکور منتشر شده است؛ درحالیکه دامپزشکی فقط در مورد دام و ماکیان می‌تواند اظهارنظر کند و چنین اظهار نظر و نحوه اطلاع رسانی نه تنها مفید فایده نیست بلکه موجب تشویش اذهان عمومی و نگرانی نابجای اجتماعی می شود، بخصوص که اصل خبر صحت ندارد.

اصغری بیان کرد: وضعیت جسمانی یکی از بیماران مبتلا به تب کنگو بهبود یافته و وی خوشبختانه با حال عمومی خوب از بیمارستان مرخص شده است.

وی بیان داشت: ضروری است که رسانه‌ها در این زمینه تنها اخبار را از مجاری معتبر و مطلع و ذی صلاح پیگیری کنند و رسالت و هدف اطلاع رسانی را فدای تسریع و تعجیل در این کار نکنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار