اشتباهات داوری به یک رویکرد علیه ذوب آهن بدل شده است

مدیر رسانه ای تیم فوتبال ذوب آهن گفت: مسئله اشتباهات داوری به ضرر ذوب آهن به یک رویکرد علیه ذوب آهن بدل شده است و این آفت سه سالی می شود به جان ذوب آهن افتاده است.

مدیر رسانه ای تیم فوتبال ذوب آهن گفت: مسئله اشتباهات داوری به ضرر ذوب آهن به یک رویکرد علیه ذوب آهن بدل شده است و این آفت سه سالی می شود به جان ذوب آهن افتاده است.

احسان بعیدی در گفتگو با ورزش سه اظهار داشت: برنامه شب گذشته نود به خوبی بیانگر این نکته بود که ذوب آهن برای موفقیتهایش علاوه بر برنامه ریزی و تلاش و تمرین باید دغدغه همیشگی داوری را هم داشته باشد. بسیاری از تیمهای جدول رده بندی لیگ برتر در طول نیم فصل و حتی در همین بازیهای پایانی نیم فصل مظلوم نمایی کردند و از این طریق داوران را تحت فشار گذاشتند. جالب اینکه نام این تیمها تماماً در رده های بالای جدول دیده می شود و از اشتباهات داوری سود برده اند.

وی ادامه داد: نباید از نظر دور داشت که باشگاه ذوب آهن که همواره اخلاق مدار بوده است فقط افکار عمومی را آگاه کرد که ذوب آهن به نتایجی می رسد که اغلب تحمیلی است. اگر در طول فصل دو یا سه بار داوران علیه یک تیم اشتباه کنند این موضوع طبیعی است و در فوتبال اروپا هم از آن چشم پوشی می شود ولی فراموش نکنید که ذوب آهن در هفت بازی لیگ برتر و در تک بازی جام حذفی از اشتباهات داوری لطمات سنگینی دیده است. این موضوع را ما نمی گوییم، اینها مستنداتی است که توسط برنامه های معتبر تلویزیونی بر آن تاکید شده است و دوشنبه شب با آماری که برنامه نود ارائه کرد بر همه ایرانیان ثابت شد که ذوب آهن با فشار اشتباهات داوری تا رده چهاردهم به عقب رانده شده است.

بعیدی بیان کرد: بعید می دانم در تاریخ فوتبال دنیا سابقه داشته باشد که تیمی یک دوم بازیهای یک نیم فصل را به دلیل اشتباهات داوری از دست داده باشد. این مسئله نباید به راحتی فراموش شود یا از دستور کار سازمان لیگ و فدراسیون خارج شود. سوال کلیدی ما این است که اگر این اشتباهات برای تیمهای مظلوم نما رخ داده بود، به همین سادگی از آن عبور می شد؟! و سوال بعدی ما این است که چرا این پرونده فاجعه آمیز روی میز هیچ مسوولی قرار نمی گیرد و هیچ کس در ارتباط با آن پاسخگو نیست؟! این حق مردم اصفهان است که دلیل این شرایط عجیب را بدانند؟! فراموش نکنیم که شاید دوستان فکر می کنند این کوتاهی ها و این اشتباهات مهلک تحت پوشش تعطیلی نیم فصل و جام ملتها به دست فراموشی سپرده می شود ولی این یک غفلت است و وقتی به یک بیماری رسیدگی نمی کنیم و برای آن برنامه و پاسخی روشن نداریم در بلندمدت تبدیل به یک غده سرطانی می شود!

وی در پایان گفت: ذکر این نکته ضروری است که مسئله داوری در مورد ذوب آهن منوط به این فصل نیست. دو فصل پیش برنامه نود جدولی ارائه کرد که ذوب آهن در آن جدول نیز در صدر جدول بیشترین اشتباهات داوری قرار داشت و فصل گذشته نیز ذوب آهن در جمع تیمهای بالانشین بود. متاسفانه باید گفت که ما در فصل 2018 لیگ قهرمانان آسیا و دربازی برگشت مقابل استقلال تهران در ورزشگاه آزادی نیز همانگونه که همگان دیدند تحت تاثیر اشتباهات مهلک ابوبکر داور عمانی قرار گرفتیم و از دور بازی ها حذف شدیم. تیام و فرشید باقری به زعم همه کارشناسان در آن بازی باید اخراج می شدند...

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار