داریوش اسدزاده: فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید شوق و امید را در آن ها ایجاد کند

داریوش اسد زاده بازیگر پیشکسوت سینما معتقد است سینمای کودک در روند تربیتی کودکان تاثیرات بسیاری دارد، چرا که تربیت و یا حتی نوع لباس پوشیدن بچه ها تحت تاثیر فیلم‌هایی که می‌بینند، قرار می‌گیرد.

داریوش اسدزاده: فیلم‌های کودکان و نوجوانان باید شوق و امید را در آن ها ایجاد کند


به گزارش ایمنا، داریوش اسدزاده بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون با اشاره به یکی از علل پیشرفت جشنواره و تاثیر آن بر سینمای کودک بیان کرد: جشنواره محلی است که هنرمندان دور هم جمع می‌شوند و ضمن تبادل نظر با یکدیگر با شاخصه‌های کار هم آشنایی پیدا می‌کنند که این روند باعث اتفاقات خوبی در تبادل اطلاعات بین آنها شود. اتفاقی که در زمان‌های قدیم وجود نداشت و به مراتب هم فیلمی برای کودک و نوجوانان ساخته نمی شد.

وی با اشاره به نکاتی که در ساخت اینگونه فیلم‌ها باید رعایت شود مطرح کرد: فیلم هایی باید ساخته شود که در کودکان شوق و امید به آینده را ایجاد کند و شادی در وجود آنها بیشتر شود که البته این امر مستلزم تداوم حمایت اقتصادی و معنوی مسئولان است.

وی با اشاره به پیشرفت کیفی آثار تولیدی برای کودکان و نوجوانان مطرح کرد: خوشبختانه رشد کیفی و فنی آثار کودک ما روز به روز در حال پیشرفت است، یعنی اگر ۲۰ سال پیش کار کودک می‌کردیم، به لحاظ فنی و کیفی مانند حالا دقیق نبود، چون ما با عصر تکنولوژی مواجه هستیم و دیگر با سال‌های پیشین قابل قیاس نیستیم.

اسدزاده ادامه داد: البته باز با وجود پیشرفت دنیای تکنولوژی در این عرصه هنوز به حد مطلوب ساخت فیلم کودکان و نوجوان نرسیده‌ایم، درست است که پیشرفت‌هایی نسبت به گذشته داشته‌ایم، اما باز هم تولیدات آثار کودک و نوجوان کم است و سازندگان این عرصه با حمایت مدیران باید تلاش بیشتری انجام دهند.

بازیگر سریال محبوب و پربیننده «سمندون» که با موضوع کودک و نوجوان بود، درباره تاثیر فیلم‌های کودک و نوجوان بر روند تربیتی کودکان گفت: به مراتب سینمای کودک در این راستا تاثیرات بسیاری دارد، چرا که تربیت و یا نوع لباس پوشیدن آنها تحت تاثیر فیلم‌هایی که می‌بینند قرار می‌گیرد، پس باید در ساخت فیلم‌ها و نکته‌های آموزشی دقت بسیاری شود.

این هنرمند کشورمان درباره حضور بخش بین الملل در جشنواره بیان کرد: از آنجایی که خیلی از آثار تولیدی در کشورهای صاحب سینما سرشار از ایده‌های خوب است، می‌توان براساس آنها ایده‌هایی نو بوجود آورد و به نوعی به اشتراکاتی رسید، پس بخش بین‌الملل و حضور هنرمندان خارجی در این جشنواره می‌تواند تاثیرات مثبتی را به همراه داشته باشد و باز می‌توان ایده‌های جدیدی از آنها گرفت./


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار