افزایش 174 درصدی کلاهبرداری اینترنتی/ سهل انگاری کاربران دلیل عمده این جرائم است

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: بخش اعظم کلاهبرداری های اینترنتی مربوط به خطای کاربری و سهل‌انگاری شهروندان در تامین امنیت سیستم های شخصی است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: بخش اعظم کلاهبرداری های اینترنتی مربوط به خطای کاربری و سهل‌انگاری شهروندان در تامین امنیت سیستم های شخصی است.
سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت و گوی با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص لزوم ایجاد امنیت از سوی کاربران بیان داشت: براساس بررسی های انجام شده، کدها و رمزهای ضعیف مانند شماره‌های تکرار شده، کد ملی، شماره تلفن و... منجر به دسترسی افراد به اطلاعات می‌شود.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان با اشاره به اهمیت افزایش آگاهی در زمینه کارهای بانکی تصریح کرد: کاربران در بعضی مواقع با زبان خود رمز و دیگر اطلاعات بانکی خود را در اختیار سواستفاده‌کنندگان قرار می‌دهند و این فراد به بهانه‌های مختلفی چون برنده شدن در قرعه‌کشی، خرید شارژ ارزان قیمت، خرید اجناس از سایت های تبلیغاتی و... از کارت بانکی کپی تهیه کرده و در فرصت مناسب برداشت می‌کنند.
مرتضوی به انواع دیگر جرائم اینترنتی اشاره کرد و گفت: سایت‌های همسریابی و ماهواره جیبی از شگردهای افراد سودجو است که شهروندان را به درگاه های جعلی هدایت کرده و پس از ورود اطلاعت کارت بانکی از سوی خود کاربر، از حساب آن‌ها برداشت می‌کنند.
وی با اشاره به اینکه عملیات انتقال وجه در درگاه جعلی ناموفق است، بیان داشت: شهروندان بعد از مواجه شدن با این موضوع بلافاصله رمز اول و دوم خود را تغییر دهند تا افراد سودجو از دسترسی به اطلاعات باز بمانند.
رئیس پلیس فتا استان اصفهان در چند توصیه به شهروندان یادآور شد: در خریدهای روزمره که با کارت بانکی انجام می‌شود، از در اختیار قرار دادن کارت و رمز آن خودداری کنند.
وی ادامه داد: از ورود به لینک‌های غیر ضروری پرهیز کنند و معاملات خود را از طریق سایت‌های مرجع انجام دهند.
مرتضوی در خصوص افزایش ایمنی سیستم های کاربران عنوان کرد: کاربران می‌توانند برای نصب ویروس کش‌ به نمایندگی های مجاز که به صورت رایگان خدمات خود را ارائه می‌دهند، مراجعه کرده و از نصب نرم افزارهای ناایمن و بدافزار خودداری کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار