صفدریان : یخ‌نوردی از سخت‌ترین رشته‌های دنیا است

ملی‌پوش یخ‌نوردی اصفهان گفت: یخ‌نوردی از سخت‌ترین رشته‌های دنیا است نفس کشیدن هم در این شرایط آن سخت است.

ملی‌پوش یخ‌نوردی اصفهان گفت: یخ‌نوردی از سخت‌ترین رشته‌های دنیا است نفس کشیدن هم در این شرایط آن سخت است.

به گزارش فارس هفته گذشته بود که خبر کسب مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان در رشته یخ‌نوردی توسط محمد‌رضا صفدریان ورزشکار اصفهانی این رشته بازتاب گسترده‌ای پیدا کرد.

صفدریان در این خصوص گفت: امسال 8 مسابقه جهانی یخ‌نوردی برگزار می‌شود که 2 مسابقه قهرمانی جهان و 6 رقابت با عنوان جام جهانی برگزار خواهد شد.

ملی‌پوش یخ‌نوردی اصفهان افزود: مسابقه‌ قهرمانی جهان که در شهر مسکو روسیه برای اولین بار به صورت کمباین که ترکیبی از سرعت و سختی مسیر است برگزار شد.

وی در ادامه بیان داشت: با حمایت رئیس فدراسیون کوهنوردی با یک تیم 4 نفره در این رقابت شرکت کردیم و شرایط حضور در اردوی بین‌المللی کی‌روف روسیه که مهد یخ‌نوردی دنیا است را برای ما فراهم کرد تا بتوانیم در گرایش سرعت خود را هرچه بهتر آماده کنیم و بعد از این اردوی 14 روزه به مسکو رفتیم.

صفدریان با اشاره به این‌که از اکثر کشور‌های دنیا در این مسابقه حضور داشتند که نشان از اهمیت بالای آن داشت، عنوان کرد: تیم ملی ایران شامل 2 آقا و 2 خانم، محسن بهشتی، شبنم اسدی و زینب‌کبری موسوی، پر‌قدرت در این مسابقات حاضر شدند که موفق شدم یک مدال برنز انفرادی کسب کنم و امتیاز بالایی که به دلیل مدال انفرادی من سبب شد تا در بخش تیمی نیز بتوانیم بالاتر از فنلاند و بعد از روسیه در جایگاه دوم جهان قرار بگیریم.

ملی‌پوش یخ‌نوردی اصفهان تصریح کرد: در بخش سرعت چهارم و در بخش سختی مسیر دوم جهان شدم که در نهایت مدال برنز کمباین را به دست آوردم.

وی همچنین در خصوص سختی‌های این رشته گفت: یخ‌نوردی با توجه به شرایط فصلی از سخت‌ترین رشته‌های دنیا است زیرا مسابقات در دمای منفی 16 درجه سانتی‌گراد برگزار می‌شود که نفس کشیدن هم در این شرایط سخت است.

صفدریان در خصوص ادامه مسابقات بیان کرد: در آینده نیز در تاریخ 19 دی‌ماه به مسابقات جام جهانی در کره‌جنوبی عازم می‌شویم؛ بعد از این مسابقه، رقابت‌ها در کشور‌های چین، سوئیس، ایتالیا و فرانسه برگزار خواهد شد که امیدواریم بتوانیم با حامی مالی در این مسابقات شرکت کنیم.

ملی‌پوش یخ‌نوردی اصفهان یادآور شد: برای حضور در این مسابقات به حامی مالی نیاز دارم تا بتوانم پرچم کشورمان را به اهتزاز در بیاوریم؛ البته یک دوره از این مسابقات در آمریکا برگزار می‌شود که شرایط حضور در این مسابقه را نداریم و فقط در 5 جام جهانی می‌توانیم حضور داشته باشیم.

وی در پایان عنوان کرد: در آتش‌نشانی اصفهان شاغل هستم، ستایش مربی 14 ساله من و فرمانده ارشد من است که به همراه گلابی مدیر عامل سازمان آتش نشانی همکاری بسیار خوبی با من داشته‌اند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار