۱۳ شهر برای خواهرخواندگی اصفهان کم است

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گفت: اضافه شدن تعداد شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دستور کارمان داریم چرا که معتقدیم۱۳ شهر برای خواهرخواندگی اصفهان عدد ناچیزی است.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گفت: اضافه شدن تعداد شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دستور کارمان داریم چرا که معتقدیم۱۳ شهر برای خواهرخواندگی اصفهان عدد ناچیزی است.

علیرضا سالاریان در گفت‌وگو با ایمنا، در خصوص پیگیری سفر مقامات خارجی به اصفهان و بالعکس اظهار کرد: نمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان در تلاش است تا سفرهای مقامات استانی به کشورهای خارجی و متقابلا سفر مقامات خارجی به اصفهان را پیگیری و زمینه‌های ایجاد شرایط را تسهیل کند.

وی با اشاره به اینکه در دوره قبل کمتر به سفر خارجی توجه می‌شد، افزود: وقتی هیئت اصفهانی به سن‌پطرزبورگ سفر کرد متقابلا هیئتی از آنجا به اصفهان برای بازدید به اصفهان سفر کردند که وزارت امور خارجه در اصفهان این زمینه را ایجاد کرد.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه اصفهان با تاکید بر حضور ۱۰۰ هیئت بلندمرتبه در یکسال اخیر در اصفهان تصریح کرد: در دوره جدید برای شهردار اصفهان سه سفر خارجی تنظیم شد که در آنها شرکت کردند و این در حالی است که متقابلا چندین هیئت خارجی به اصفهان آمدند و برگزاری جلسه و نشست با شهردار داشته‌اند که آخرین مورد آن روز اصفهان بود که چند هیئت خارجی جلساتی با شهردار داشتند که وزارت امور خارجه در اصفهان هماهنگی تمام این دیدارها را برعهده داشت.

سالاریان با بیان اینکه با میراث فرهنگی تعامل نزدیکی در بحث گردشگری داریم، اظهار کرد: در حال پیگیری برای تشکیل هیئت بازاریابی هستیم که به منظور حضور در بازارهای هدف و تشکیل این هیئت جلسات متعددی در اتاق بازرگانی داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگی امور خارجه در اصفهان دو برنامه برای بخش اقتصادی استان دارد، افزود: تلاش می‌کنیم بخش اقتصادی استان در نمایشگاه‌های خارج از کشور مشارکت کند همچنین برگزاری نمایشگاه‌های اختصاصی در کشورهای همجوار مانند افغانستان و عراق را برای آینده پیگیری می‌کنیم.

رییس نمایندگی وزارت امور خارجه اصفهان با ابراز تاسف ازعدم افزایش تعداد خواهرخوانده‌های اصفهان، گفت: اضافه شدن تعداد شهرهای خواهرخوانده اصفهان در دستور کارمان داریم چرا که معتقدیم۱۳ شهر برای خواهرخواندگی اصفهان عدد ناچیزی است و باید این عدد به ۱۰۰ شهر برسد.

سالاریان با مهم خواندن گسترش ارتباطات با دیگر کشورهای جهان اظهار کرد: هر هیئتی که به اصفهان می‌آید باید از این فرصت استفاده شود و برای ارتباطات بیشتر و افزایش تعداد خواهرخوانده‌های اصفهان تلاش کنیم چرا که این امر خود باعث ایجاد اعتبار برای اصفهان است.

وی با بیان اینکه باید برای آمدن گردشگر به ایران فضای امنی ایجاد کرد، گفت: خوشبختانه دو شهرستان کاشان و نطنز در مسیر گردشگری زمینی قرار دارد و توسط گردشگران بازدید می‌شوند و با توجه به تبلیغات بسیاری که برضد ایران شده است باید سخت گیری‌ها کمتر شود و فضای آرامی برای افزایش گردشگر ایجاد شود.

رییس نمایندگی امور خارجه اصفهان با تاکید بر لزوم توجه به زیرساخت‌های گردشگری در اصفهان تصریح کرد: نظر ما به عنوان نماینده وزارت خارجه نظرمان بر این است که باید زیرساخت‌ها و نیازهای یک گردشگر را ایجاد کنیم که اگر فضای بین‌المللی عوض شد بتوانیم سرویس‌دهی خوبی به گردشگران داشته باشیم اما در حال حاضر متاسفانه با وجود زیرساخت‌های محدود در اصفهان همین تعداد گردشگر معدود که حضور مییابند را هم نمی‌توانیم به خوبی پوشش دهیم.

سالاریان در خصوص چگونگی صدور روادید در فرودگاه مقصد گفت: در خصوص صدور روادید یک گردشگر خارجی برای سفر به ایران دو راه برای دریافت روادید دارد اول اینکه به سفارتخانه‌ها یا سرکنسولگری‌های ایران در خارج از کشور مراجعه کرده و روادید را در آنجا بگیرد و یا اینکه می‌تواند به فرودگاه مقصد برای دریافت روادید مراجعه کند.

وی با اشاره به ارائه خدمات صدور روادید در فرودگاه‌های داخل کشور برای مسافران خارجی، افزود: در فرودگاههای داخل کشور که فرودگاه امام خمینی اصلی‌ترین فرودگاه کشور است صدور روادید انجام می‌شود همچنین فروددگاه‌های تبریز، شیراز و اصفهان جزء فرودگاه‌هایی هستند که همکاران وزارت خارجه در آنها مستقر و فرآیند صدور روادید را انجام می‌دهند.

رییس نمایندگی امور خارجه در اصفهان تکمیل فرم‌های مربوطه در سایت وزارت خارجه را قبل از سفر به ایران لازم دانست و تصریح کرد: قبل از اینکه گردشگر به ایران بیاید باید به سایت وزارت خارجه مراجعه کند در آنجا صفحه‌ای به نام روادید الکترونیک وجود دارد و پس از تکمیل، فرم‌هایی به نام رفرنس‌نامه به او داده می‌شود و اعطای این رفرنس‌نامه به معنای قبول صدور روادید در فرودگاه مقصد است و اگر پاسخ صدور برای او منفی باشد هم در همان صفحه روادید الکترونیک اطلاع داده م‌ شود و افرادی که رفرنس برای آنها صادر می‌شود به معنای تاییدیه ویزاست و می‌توانند با ارائه بارکد رفرنس صدور ویزای خود را درفرودگاه کشور مقصد انجام دهند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار