بیابا‌ن‌زدایی استان اصفهان با پساب تصفیه خانه شمال کنترل می‌شود

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تا یک ماه آینده برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی استان، انتقال پساب تصفیه خانه شمال صورت می‌گیرد .

رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان گفت: تا یک ماه آینده برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی استان، انتقال پساب تصفیه خانه شمال صورت می‌گیرد .
حسینعلی نریمانی در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به اعتبارات بیابان‌زدایی استان اظهار داشت: دو بخش اعتبارات استانی و ملی برای پروژه‌های مختلف بیابان‌زدایی تخصیص یافته است.
وی افزود: امسال در بخش اعتبارات استانی مبلغ یک میلیارد و 113 میلیون تومان، صرف 65 کیلومتر نهال کاری در کانون بحران شهرستان نائین، 30 کیلومتر احداث بادشکن زنده در شهرستان اردستان، 5 کیلومتر بادشکن زنده در آران و بیدگل، 10 کیلومتر بادشکن زنده در خورو بیابانک،112 هکتار مراقبت و آبیاری و 53 هزار و 571 هکتار حفاظت از جنگل‌های دست کاشت تاغ شده است.
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان با بیان اینکه امسال در اعتبارات ملی، اعتبار مشخصی به این ارگان داده نشد، گفت: اعتبارات تخصیص داده شده برای بحث آبیاری پروژه‌های سال قبل بود.
وی خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 375 هکتار عملیات مراقبت و آبیاری در شهرستان‌های خور و بیابانک، نائین، اصفهان، برخوار و آران و بیدگل در سال جاری انجام شده است.
نریمانی با اشاره به کانون بحران درجه یک (سگزی) در استان، اظهار داشت: سال جاری سه پروژه در این راستا در حال اجراست.
وی بیان کرد: نخستین پروژه، آبیاری و نگهداری 500 هکتار پروژه نهال‌کاری است که در پایگاه شهید بابایی، نهال کاری آن سال گذشته اجرا شده و امسال نگهداری و آبیاری آن در حال انجام است.
رئیس اداره امور بیابان اداره کل منابع طبیعی استان اصفهان ادامه داد: دومین پروژه ایجاد کانال به طول 20 کیلومتر و انتقال پساب تصفیه‌خانه شمال است که تا یک ماه آینده آغاز می‌شود. زمینه ساز پروژه سوم، نهال‌کاری به وسعت 400 هکتار برای اجرای پروژه‌های بیابان‌زدایی در راستای کمک به استفاده از آب‌های نامتعارف برای بیابان‌زدایی است.
وی خاطرنشان کرد: استفاده از پروژه پساب برای بیابان‌زدایی، معمولا 50 درصد صرفه‌جویی در اعتبارات به همراه دارد و راندمان احیایی پوشش گیاهی بالاست و می‌توان گفت 90 درصد آنها سبز می‌شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار