آغاز برف و باران از امروز در غرب اصفهان

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز در اكثر نقاط استان شاهد افزايش ابر خواهيم بود و از بعدازظهر و شب، از مناطق غرب و جنوب استان بارش برف و باران آغاز می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان گفت: امروز در اكثر نقاط استان شاهد افزايش ابر خواهيم بود و از بعدازظهر و شب، از مناطق غرب و جنوب استان بارش برف و باران آغاز می‌شود.

حجت‌اله علی‌عسگریان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر ورود تدریجی سامانه بارشی از سمت غرب بر روی استان است، اظهار کرد: بر این اساس امروز در اکثر نقاط استان شاهد افزایش ابر خواهیم بود و از بعدازظهر و شب، از مناطق غرب و جنوب استان بارش برف و باران آغاز می‌شود.

کارشناس مسؤول پیش بینی هوای اداره کل هواشناسی استان اصفهان در ادامه افزود: در روز پنجشنبه بارش‌ها به سایر مناطق استان نیز خواهد رسید و شدت بارش برای مناطق غربی استان، طی روز پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود، همچنین شهر اصفهان امروز غبار محلی و انباشت آلاینده‌ها را دارد که فردا کاهش می‌یابد.

وی با بیان این‌که بیشینه دمای هوای اکثر مناطق استان طی 24 ساعت آینده، 2 تا 3 درجه کاهش و کمینه دما فردا صبح 2 تا 3 درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای اصفهان در 24 ساعت آینده 9 و 2 درجه سانتیگراد است، همچنین سردترین نقطه استان بویین‌میاندشت با 5 درجه سانتیگراد زیر صفر و گرمترین نقطه استان هم چوپانان با دمای 17 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

توصیه‌هایی برای پرورش‌دهندگان دام و طیور و منابع طبیعی

غلامرضا خاکیان امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان، با اشاره به شروع بارش‌ها، توصیه کرد: مرتع‌داران جهت حداکثر استفاده از بارش‌ها، نسبت به احداث سطوح عایق آبگیر برای شرب دام‌ها اقدام کنند و به دلیل آغاز فصل زمستان مرتع‌داران استان اقدامات لازم را جهت تأمین علوفه دستی برای دام‌های خود به عمل آورند.

دبیر هواشناسی کشاورزی استان اصفهان در ادامه عنوان کرد: مرغداران، گلخانه‌داران وسالن‌های پرورش قارچ نسبت به تأمین سوخت و تنظیم دمای سالن و به زنبورداران توصیه می‌شود جهت جلوگیری از خسارات، نسبت به پوشش کندوها اقدام کنند.

وی در پایان متذکر شد: به دامداران و حوضه‌نشینان محلی توصیه می‌شود از حضور، توقف و تردد در مسیل‌ها و آبراهه‌های سیل‌گیر خوداری و به منظور پیشگیری از خطر یخبندان، ادارات منابع طبیعی مناطق مرکزی استان و پیمانکاران مربوطه نسبت به اجرای پروژه‌های سازه‌ای نظیر آب انبار و آبشخوار دام و... در اسرع وقت اقدام کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار