کشف بیش از ۸۴۱ میلیارد ریال کالای احتکاری در اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۸۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالاهای اساسی احتکار شده، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی طی ۲ ماه گذشته خبر داد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف ۸۴۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال انواع کالاهای اساسی احتکار شده، توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی این فرماندهی طی ۲ ماه گذشته خبر داد.
به گزارش تسنیم، سردار مهدی معصوم بیگی اظهار داشت: در پی کمبود برخی اجناس مورد نیاز و کالاهای اساسی مردم در بازار با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، عده‌ای فرصت طلب و سودجو اقدام به احتکار این کالاها در انبارهای خود می‌کنند.
وی افزود: در همین راستا کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان، شناسایی انبارهایی که در آنها انواع کالاهای اساسی مردم به صورت مخفیانه دپو شده بودند را در دستور کار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف 48 انبار حاوی کالای احتکاری با اجرای 2 مرحله عملیات مرصاد طی 2 ماه گذشته خبر داد و گفت: کالاهای احتکاری کشف شده شامل لوازم خانگی، پوشک بچه، برنج، شکر، پکیج خانگی، نخ ریسندگی، حبوبات، لوازم یدکی خودروهای سبک و سنگین، باطری خودرو، لاستیک، تیرآهن، ابزار و یراق آلات، مصالح ساختمانی و بهداشتی بودند.
وی ارزش محموله‌های کشف شده را برابر اعلام کارشناسان مربوطه 841 میلیارد و 200 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این رابطه 49 فرد متخلف نیز دستگیر و به مراجع قضائی تحویل شدند.
این مقام ارشد انتظامی استان بیان کرد: با توجه به اینکه افراد مذکور نسبت به ثبت کالاهای خود در سیستم انبارهای اداره صنعت، معدن و تجارت اقدام نکرده و همچنین هیچ گونه گزارشی از خروجی کالاهای خود به بازار نیز ارائه نداده بودند بنابراین احتکار بودن کالاهای کشف شده برای کارشناسان محرز شده است.
سردار معصوم بیگی با اشاره به جدیت و قاطعیت بسیار بالای پلیس و دستگاه قضائی استان اصفهان در امر مبارزه با مجرمان اقتصادی و اخلالگران در بازار گفت: تامین امنیت در تمام ابعاد زندگی مردم همواره یکی از دغدغه های نیروی انتظامی بوده و در این خصوص شبانه روز مشغول انجام ماموریت است.
وی با تقدیر و تشکر از همکاری و همراهی مردم در انجام ماموریت‌های نیروی انتظامی خاطرنشان کرد: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده موارد مشکوک درخصوص دپوی کالاها در انبارهای مخفی به ویژه منازل مسکونی خالی از سکنه، موضوع را از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع ماموران پلیس برسانند تا با متخلفان برخورد صورت گرفته و این افراد به دست قانون سپرده شوند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار