۴۰ درصد پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرستاران هستند

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴۰ درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان ها را پرستاران تشکیل می دهند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ۴۰ درصد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و ۶۰ درصد پرسنل بیمارستان ها را پرستاران تشکیل می دهند.

به گزارش مهر، حمید گنجی ظهر دوشنبه در مراسم گرامیداشت روز پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار داشت: در تمام رده‌های خدمات بهداشتی درمانی، از اورژانس پیش بیمارستانی تا مراکز بهداشتی درمانی و بیمارستان‌ها، بار اصلی ارائه خدمات به صورت مستقیم به بیماران بر روی دوش پرستاران است.

وی تعداد کادر پرستاران را ۱۱ هزار نفر عنوان کرد و گفت: حدود هشت هزار پرستار در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و واحد های تابعه و مابقی در بخش های خصوصی و خیریه ها مشغول به کار هستند.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان داشت: کمبود کادر پرستاری بر اساس استانداردهای فعلی مشهود است و هم اکنون ۹دهم درصد به ازای هر تخت، نیروی پرستار داریم که با انتظارات ما و ارائه خدمات مطلوب تر به بیماران، بسیار فاصله دارد.

وی از ۱۸ هزار مجوز استخدامی نیروی پرستار که از طرف وزارت بهداشت صادر شده است، ادامه داد: امیدواریم دانشگاه هم بتواند سهمی برای استان بگیرد تا بسیاری از مشکلات نیروی پرستاری در مراکز برطرف شود.

گنجی گفت: پرستاران که عمر خود را برای خدمات درمانی به بیماران در شرایط اضطراری می‌گذرانند به یک سعادت الهی دست یافته اند و خداوند همراه با خیر و برکت به زندگی آنها می بخشد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار