تحویل صبحانه در اصفهان

شش ماه پیش گروه جوان و باانگیزه اصفهانی استارتاپی را تأسیس می‌کنند که در آن به وعده غذایی فراموش‌شده صبحانه توجه ویژه‌ای شده است. استارتاپ wake up (بیدار شو) دلیوری صبحانه برای شرکت‌ها و خانه‌هاست و افراد می‌توانند برای سفارش صبحانه موردنظرشان شب قبل آن را به‌صورت تلفنی و یا از طریق تلگرام و یا اینستاگرام سفارش داده و در منزل و یا محل کار تحویل بگیرند. این استارتاپ کل سطح شهر اصفهان و سپاهان شهر را پشتیبانی می‌کند.

تحویل صبحانه در اصفهان

شش ماه پیش گروه جوان و باانگیزه اصفهانی استارتاپی را تأسیس می‌کنند که در آن به وعده غذایی فراموش‌شده صبحانه توجه ویژه‌ای شده است. استارتاپ wake up (بیدار شو) دلیوری صبحانه برای شرکت‌ها و خانه‌هاست و افراد می‌توانند برای سفارش صبحانه موردنظرشان شب قبل آن را به‌صورت تلفنی و یا از طریق تلگرام و یا اینستاگرام سفارش داده و در منزل و یا محل کار تحویل بگیرند. این استارتاپ کل سطح شهر اصفهان و سپاهان شهر را پشتیبانی می‌کند. هسته اصلی تیم این استارتاپ را شبنم میرشکاری و امیرحسین الماسی تشکیل داده‌اند. شبنم میرشکاری متولد سال 72 و فارغ‌التحصیل مترجمی زبان انگلیسی و مدیر تیم آشپزی این مجموعه است. امیرحسین الماسی مدیرعامل این استارتاپ متولد سال 72 و فارغ‌التحصیل رشته مکانیک است او سابقه فعالیت در شرکت‌های طراحی وب‌سایت را دارد. با این جوان خلاق اصفهانی درباره استارتاپ «بیدار شو» به گفت‌وگو پرداخته‌ایم.


چه شد که استارتاپ Wake up (بیدار شو) شکل گرفت؟

جرقه اولیه Wake up (بیدار شو) به چهار سال گذشته بازمی‌گردد زمانی که من در شرکت طراحی سایت بخش گرافیک فعالیت داشتم و در آن شرکت با مباحث مربوط به کسب‌وکارها و استارتاپ ها آشنا شدم و این سؤال برایم مطرح شد که چرا اکثر استارتاپ ها در بخش توزیع ناهار و شام فعالیت می‌کنند و کسی در بخش صبحانه فعالیت حرفه‌ای ندارد همان موقع این ایده به ذهنم رسید که وب سایتی برای توزیع صبحانه راه‌اندازی کنیم طرح کلی این ایده را با چندین نفر از دوستانم در میان گذاشتم اما مورد استقبال قرار نگرفت تا اینکه سال گذشته این ایده را با همکارم خانم میرشکاری مطرح کردم و ایشان با آشنایی قبلی که در زمینه آشپزی داشتند و اشتیاق و خلاقیتی که از خودشان نشان دادند باعث شدند تا این استارتاپ را راه‌اندازی کنیم.

چرا نام Wake up (بیدار شو) را برای استارتاپ تان انتخاب کردید؟

اسم Wake up (بیدار شو) ازاینجا انتخاب شد که یکی از اهدافمان این بود که مردم صبح را زودتر و پرانرژی‌تر آغاز کنند؛ زیرا اکثر مردم توجه زیادی به وعده غذایی صبحانه ندارند و برای ایجاد اهمیت بیشتر به این وعده غذایی نام استارتاپ مان را wake up (بیدار شو) انتخاب کردیم. در این استارتاپ به کسانی که میل به صبحانه معمولی و روزمره را نداشتند، صبحانه‌های متنوع و جذاب‌تری را معرفی کردیم.

برای کسب مجوزهای لازم از سازمان‌ها و مراجع مربوط دچار مشکل نشدید؟

برای کسب مجوزها در اصفهان صنف این کار وجود نداشت و باید از اتحادیه کافی‌شاپ‌ها کسب مجوز می‌کردیم. کسب مجوزها پروسه زمان بری بود و حدود سه تا چهار ماه درگیر مراحل کسب مجوز بودیم.

سرمایه اولیه برای راه‌اندازی استارتاپ تان چقدر بوده است؟

اگر بخواهیم کاری قانونی و با فروش مناسب ایجاد کنیم حداقل سرمایه موردنیاز 50 میلیون تومان است.

در حال حاضر برای چند نفر ایجاد اشتغال کرده‌اید؟

در حال حاضر برای 5 نفر به‌صورت مستقیم اشتغال‌زایی کرده‌ایم و چون با پیک موتوری کار می‌کنیم می‌توان گفت به‌طور غیرمستقیم روزانه برای 10 تا 12 نفر ایجاد اشتغال کرده‌ایم.

چرا کسب‌وکارتان را در اصفهان تأسیس کردید؟

ما در ابتدا نظرمان این بود که استارتاپ مان را در شهر تهران تأسیس کنیم اما با خودمان گفتیم که چرا از شهر خودمان شروع نکنیم؟ خوشبختانه مردم اصفهان نیز از استارتاپ ما استقبال خیلی خوبی داشتند و نتیجه کار مثبت بود.

شبکه‌های اجتماعی و تبلیغات چه تأثیری بر روی توسعه استارتاپ شما داشته‌اند؟

شبکه‌های اجتماعی نقش خیلی مؤثری داشته‌اند چراکه این شبکه‌ها مکانی برای تبلیغات بدون هزینه را فراهم می‌کنند اما در این بخش باید هوشمندانه و مطابق باسلیقه بازار هدف عمل کرد.

البته ما برای استارتاپ مان به‌غیراز شبکه‌های اجتماعی تبلیغات دیگری نیز انجام دادیم و در یکی از مجلات تبلیغ کردیم که بازدهی خوبی داشت. بااین‌حال عمده تبلیغ ما دهان‌به‌دهان بوده و افراد استارتاپ ما را به دلیل کیفیت و قیمت‌گذاری مناسبمان به یکدیگر معرفی کرده‌اند.

به نظر شما فضای کسب‌وکار در اصفهان چه وضعیتی دارد؟

شهر اصفهان دارای ظرفیت‌های بالقوه‌ای در بخش کسب‌وکار بوده چراکه اصفهان شهری در حال پیشرفت است. اکثر افراد در حال راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف و رفع نیازهای شهر و مردم هستند. استارتاپ هایی مثل اسنپ که به‌تازگی وارد اصفهان شده و یا مجموعه سیتی سنتر نشان‌دهنده ظرفیت بالای اصفهان در حوزه کسب‌وکار هستند.

چالش و مشکلات پیش روی کسب‌وکار شما چه بوده است؟

اولین چالش ما بحث مجوزها بود، چراکه کسب مجوزها به‌صورت قانونی مسیر طولانی و سختی است. پس‌ازآن در بخش تأمین سرمایه کمی با مشکل مواجه شدیم.

برای آینده کسب‌وکارتان چه برنامه‌ای دارید؟

باهدف کارآفرینی و بهبود روند ارسال سفارشات در کمترین زمان قصد راه‌اندازی چندین شعبه دیگر در اصفهان و دیگر کلان‌شهرها را از طریق جذب سرمایه‌گذار داریم.

برای افرادی که قصد راه‌اندازی استارتاپی را دارند چه توصیه‌ای دارید؟

وب‌سایت‌های مختلف در حوزه آی تی را بررسی و با دقت مطالعه کنند. به نظر من بازار کار در بخش اینترنت و استارتاپ ها بسیار داغ است. افرادی که قصد راه‌اندازی کسب‌وکاری را دارند باید استارتاپ های خارجی را بررسی کنند و قبل از شروع کار تحقیق و مطالعه کنند چون ممکن است کاری را شروع کرده و برایشان سودآوری نداشته باشد. مطالعه دقیق اخبار آی تی و استارتاپ ها می‌تواند کمک بسیاری به شکل‌گیری ایده‌های آن‌ها کند. من نیز بامطالعه وب‌سایت‌های مختلف به شروع کسب‌وکار علاقه‌مند شدم. در حال حاضر اکثر کسب‌وکارهایی که موفق بوده‌اند مانند تپسی، اسنپ و... در حوزه اینترنت بوده و از نمونه‌های خارجی الهام گرفته‌شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار