محمدابراهیمی؛ سرعتی و گلزن

تازه‌ترین صید امیر قلعه‌نویی از بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل بازیکنی 34 ساله است. محمدابراهیمی که اصالتی کازرونی دارد فوتبالش را از همین شهر با تیم جوانان آغاز کرد. او چند فصل هم با پیراهن تیم پیام مخابرات شیراز به میدان آمد اما در تیم تراکتورسازی چهره شد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: تازه‌ترین صید امیر قلعه‌نویی از بازار نقل و انتقالات نیم‌فصل بازیکنی 34 ساله است. محمدابراهیمی که اصالتی کازرونی دارد فوتبالش را از همین شهر با تیم جوانان آغاز کرد. او چند فصل هم با پیراهن تیم پیام مخابرات شیراز به میدان آمد اما در تیم تراکتورسازی چهره شد.

پنج سال بازی با پیراهن سرخ تیم تبریزی کافی بود تا ابراهیمی به بازیکن محبوب این شهر تبدیل شود. ابراهیمی دو فصلی را در دیگر تیم تبریزی یعنی گسترش فولاد پشت سر گذاشت و دوباره به تراکتورسازی پیوست تا خاطرات خوش گذشته را دوباره زنده کند. ابراهیمی در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم یکی از ستاره‌های تراکتوری‌ها به شمار می‌رفت اما شرایط در لیگ فصل جاری به‌گونه‌ای برای این بازیکن پیش رفت که او مجبور به ترک شهر تبریز شد. ابراهیمی نیم‌فصل با پیراهن اکسین البرز در لیگ یک به میدان رفت و خیلی زود دلش برای بازی در لیگ برتر تنگ شد. امیر قلعه‌نویی هم با آگاهی از این موضوع زودتر از دیگر تیم‌ها مقدمات جذب ابراهیمی را فراهم کرد تا این بازیکن تجربه بازی در محبوب‌ترین تیم اصفهان را به کارنامه‌اش اضافه کند.

ابراهیمی و سه بازی ملی

محمدابراهیمی 7 خرداد 91 توسط کارلوس کی روش به اردوی تیم ملی دعوت شد و در دیدار دوستانه مقابل آلبانی نیز حضور پیدا کرد. دیدار مقابل ازبکستان در چارچوب رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2014 و دیدار دوستانه مقابل اردن دیگر دیدارهای ملی این بازیکن بود. محمدابراهیمی ازجمله بازیکنانی بود که روابط خوبی با هواداران تراکتور داشت و در سال‌های گذشته یکی از دلایل حضور خود را در این تیم هواداران پرشور تراکتورسازی دانسته بود. وی به دلیل حرکات ریزنقش و سرعتی که دارد در بین هواداران به محمد F14 ملقب شده است که این موضوع در رسانه‌ها بازخورد زیادی داشته است.

شاگردان سابق قلعه‌نویی در سپاهان

امیر قلعه‌نویی با خرید محمدابراهیمی نشان داد بیشتر به بازیکنانی اعتماد می‌کند که هم از تجربه کافی برخوردار باشند و هم شیوه مربیگری او را بشناسند. مهدی کیانی و محمد ابراهیمی زوج مؤثری را در تراکتورسازی تشکیل داده بودند و زمانی که قلعه‌نویی هدایت تیم تبریزی را بر عهده داشت این دو بازیکن ستون فقرات تیم تراکتورسازی به شمار می‌رفتند. همین شناخت کامل از توانایی‌های ابراهیمی مهم‌ترین عامل در جذب این بازیکن محسوب می‌شود. قلعه‌نویی تاکنون شش بازیکن سابق تراکتورسازی را به سپاهان آورده تا شاکله تیم طلایی پوش اصفهان را بازیکنان پیشین تیم تبریزی تشکیل دهند. خالد شفیعی، محمد ایرانپوریان، سعید آقایی، محمد مسلمی پور، مهدی کیانی و محمدابراهیمی ب شاگردان سابق سرمربی سپاهان در تراکتورسازی به شمار می‌روند. شاگردانی که مدت زیر نظر قلعه‌نویی کارکرده‌اند و هماهنگی آن‌ها چندان زمان‌بر نیست.

ابراهیمی در جناح راست فعال می‌شود

محمدابراهیمی بازیکن است که هم در نقش هافبک تهاجمی و هم مهاجم بازی کرده و با ویژگی‌هایی بازی در این دو پست به‌خوبی آشناست. قلعه‌نویی هم با توجه به همین خصوصیات برای بازیکن تازه‌وارد جایگاهی در نظر گرفته است. آنچه از ابراهیمی در این سال‌ها دیده‌شده بازیکنی است که هر چه به دروازه حریفان نزدیک‌تر باشد، خطرناک‌تر می‌شود. البته قلعه‌نویی در نیم‌فصل دوم همچنان با تک مهاجم بازی خواهد کرد و کی روش مهره بی‌بدیل سرمربی سپاهان خواهد ماند. با این شرایط به نظر می‌رسد قلعه‌نویی می‌خواهد از ابراهیمی در گوشه‌های زمین استفاده کند تا سرعت و تکنیک این بازیکن مدافعان تیم‌های حریف سپاهان را به دردسر بیندازد. از سوی دیگر ابراهیمی همچنین مأموریت پیدا می‌کند تا با ارسال‌های هدفمند برای کی روش موقعیت گلزنی فراهم کند. البته با توجه به ویژگی‌های ابراهیمی احتمالا این بازیکن بیشتر به سمت راست زمین یعنی جایی که مهرداد محمدی در نیم‌فصل نخست بازی می‌کرد، متمایل خواهد شد تا سمت راست زرد پوشان اصفهانی همچون جناح چپ فعالانه‌تر عمل کند.

تقویت بخش تهاجمی سپاهان در نیم‌فصل دوم

از سه خرید سپاهانی‌ها دو بازیکن در بخش تهاجمی جذب‌شده‌اند. علی قربانی و محمدابراهیمی بازیکنان به شمار می‌آیند که در قالب حمله‌ای کاربرد دارند و امیر قلعه‌نویی هم برای تقویت خط آتش سپاهان آن‌ها به خدمت گرفته است. در نیم‌فصل نخست هرچند خط حمله سپاهان آمار 28 گل زده را به ثبت رساند و با اختلاف معناداری نسبت به تیم دوم یعنی تراکتورسازی 23 گله، عنوان بهترین خط حمله را به خوش اختصاص داد اما گره خوردن چند بازی سپاهان که در نبود کی روش اتفاق افتاد و یا یارگیری شدید تیم‌های مقابل با مهاجم گلزن طلایی پوشان، قلعه‌نویی را به این باور رساند که باید هر چه زودتر فکری به حال این موضوع کند. تنها راه‌حل و بهینه‌ترین کار هم جذب چند بازیکن بود که قلعه‌نویی این مأموریت را به انجام رساند هرچند احتمال دارد سپاهانی جذب یک بازیکن تهاجمی دیگر را در دستور کار داشته باشند.
ارسال نظر