ستاره اسکندری:به برگزاری جشنواره اکتفا نکنیم

جشنوارۀ فیلم کودک و نوجوان یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی کشور است و هنرمندان مختلف نظر خود را در مورد برپایی سی امین دورۀ این جشنوارۀ بین المللی در اصفهان بیان می کنند.

ستاره اسکندری:به برگزاری جشنواره اکتفا نکنیم


ستاره اسکندری، بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با ایمنا در مورد برپایی جشنواره در اصفهان گفت: از این که جشنواره در اصفهان باشد خیلی خوشحال می شوم چون رفت و آمدم به این واسطه به اصفهان بیشتر می شود، من در کل موافق برداشته شدن تمرکز از تهران هستم و خوب است که جشنواره ها در جای جای ایران برگزار شوند.

بازیگر سریال «نرگس» اظهار داشت: من معتقدم این جشنواره متعلق به تمام ایران است و به یاد دارم که این جشنواره در دوران کودکی ام چه جشنوارۀ پر رنگی بود.

وی افزود: اساس و بنیاد سینمای ما سینمای کودک است و تربیت ذائقه از سینمای کودک شروع می شود، متأسفم که این سال ها سینمای کودک سینمای مهجوری شده در حالی که در نسل ما این سینما آن قدر پر نگ بود که باعث جذب ما به این حرفه شد.

اسکندری ادامه داد: چیزی که برای من عجیب است این است که چرا تنها به اسم جشنواره اکتفا می کنیم و اجازه نمی دهیم که سینمای کودک مثل قدیم مطرح باشد. بهترین فیلم های دوران کودکی ما همین فیلم ها بود. چرا باید به برگزاری جشنواره بسنده کنیم و خوشحال باشیم که جشنواره هم برگزار شد، بدون این که نتیجه و خروجی چشمگیری داشته باشد.

بازیگر فیلم هایی چون «دریاچۀ ماهی» و «خانۀ کاغذی» با اشاره به کمبودهای حوزۀ سینمای کودک گفت: دلم می خواست این نکته را گوشزد کنم که چرا ما سینمای کودک نداریم. زمان من سینما بولوار مخصوص پخش این فیلم ها بود و الان با وجود این همه پردیس رنگ و وارنگ جایی برای سینمای کودک نیست و مورد بی اهمیتی قرار گرفته است.

وی در پایان اظهار داشت: اعتراض من این است که چرا سینمای کودک این سال ها آماری شده و هیچ فیلم خوبی از جشنواره خارج نشده و بین مردم مطرح نشده است. کودکان ما تنها سرگرمی شان تبلت و بازی های کامپیوتری شده در حالی که می توانستیم از طریق سینما آن ها را هم با ادبیات و هم با خود سینما آشنا کنیم

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار