عابدی: قطار سریع السیر اصفهان - تهران از نان شب واجب‌تر است

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان معین استان تهران است و برای اینکه دسترسی به پشتیبانی تسریع شود، قطار سریع السیر اصفهان-تهران را طراحی کرده‌اند و چنین طرحی از نان شب هم حیاتی و واجب‌تر است.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: اصفهان معین استان تهران است و برای اینکه دسترسی به پشتیبانی تسریع شود، قطار سریع السیر اصفهان-تهران را طراحی کرده‌اند و چنین طرحی از نان شب هم حیاتی و واجب‌تر است.

به گزارش فارس، حیدرعلی عابدی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: مناسبت دارد که در این ماه مراسم تودیع و معارفه داشته باشیم و حضور او در پست جدید انتظارات ما را بیشتر می‌کند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر هواپیما امروز تاخیر دارد، می‌توان جلوی این تاخیرها را گرفت؛ در رابطه با فرودگاه اصفهان در دوره اسلامی وزیر پیشین، جلساتی را برای توسعه آن داشتیم و باتوجه به اینکه فرودگاه گوشه‌ای از پایگاه هشتم شکاری است، نیاز به توسعه دارد و مدیر فرودگاه پیگیر بود تا این اتفاق رخ دهد.

وی افزود: شرکتی که قرار بود فعالیت کند، با خروج ترامپ از برجام نیامد و طرح توسعه فرودگاه آغاز نشد و قبلا اصفهان یکی از استان‌های مهم کشور بود ولی امروز دیگر این گونه نیست؛ اصفهان از بُعد میراث فرهنگی و آثار تاریخی متعلق به کل دنیاست و هر توریستی آرزو دارد که یک بار به آن سفر کند.

عابدی ادامه داد: اگر فرودگاه اصفهان توسعه پیدا کند، می‌توانیم گردشگران بیشتری را در استان داشته باشیم که یک نیاز اصلی است؛ استان اصفهان معین استان تهران است و برای اینکه دسترسی به پشتیبانی تسریع شود، قطار سریع السیر اصفهان-تهران را طراحی کرده‌اند و چنین طرحی از نان شب هم حیاتی و واجب‌تر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس عنوان کرد: در مدیریت استانی مطابق سایر رقبا در استان‌های دیگر پیش نرفتیم و بسیاری از پروژه‌ها باید پیش‌تر از این تکمیل می‌شدند و امید است با آمدن رضایی این اتفاق رخ دهد.

وی تاکید کرد: نیاز به یک پویایی در تمامی طرح‌ها داریم و نیاز به مدیرانی هستیم که با برنامه پیش بروند؛ استان دیگر تحمل مدیران امروز و فردایی ندارد و امید است با تیم جدید در استانداری که در حال فعال شدن است، دست به دست هم دهیم.

عابدی عنوان کرد: خطاب به استاندار گذشته که خیلی او را دوست دارم و همیشه از زحمات او تشکر می‌کنم، ولی نگاه او به مدیران غیر اصفهانی بود؛ بسیاری از مدیران در آمریکا اصفهانی هستند و حیف است که اختلافات و سلایق فردی مانع حرکت رو به جلو شود، اصفهان مهد آموزش مدیران در کل کشور است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس بیان داشت: جوانان اصفهانی می‌گویند هر نوع دستگاهی که وزارت بهداشت نیاز دارد، قبل از آنکه نمونه خارجی را تحویل بگیرد، برایشان می‌سازیم و در چنین استانی فعالیت می‌کنیم؛ در زمان جنگ هم هرکجا می‌رفتیم، فرماندهان اصفهانی بودند.

وی ادامه داد: خودباوری مورد تاکید مقام معظم رهبری است و باید تلاش کنیم تا اقتصاد مقاومتی شکل بگیرد و باید به مدیران داخل توجه شود؛ البته مخالف قومی‌گرایی هستم ولی می‌دانم که در استان مدیران خوبی داریم.

عابدی اذعان کرد: در بحث جاده‌ها با همه کم و کاستی‌هایی با تمام کم و کاستی که در بودجه هست، اقدامات خوبی انجام شده ولی بازهم نگران آن هستیم و جاده‌های اصفهان دیگر جان ندارند و همیشه در گذشته اصفهان پیشتاز در این زمینه بود ولی جاده‌های استان نیاز به یک تحول دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه به عنوان نماینده مجلس شرمنده شهردارانی هستم که حقوق آن‌ها تضییع شد، گفت: در موضوع آب با حرکت دسته جمعی نمایندگان مجلس حداقل‌ترین کار این بود که کمبود آب را به گوش دولت رساندیم و بحث قومیت اصلا مطرح نیست.

وی ادامه داد: باید مرزهای جغرافیایی را تبدیل به مرزهای عاطفی کنیم و همیشه مردم اصفهان و خوزستان با یکدیگر خوب بوده‌اند و الان هم رابطه خوبی دارند.

عابدی مطرح کرد: وزیر ارتباطات فیلمی را منتشر کرد که در این باره با او صحبت کردم و از او سوال کردم که باید در صحن علنی مجلس پاسخ‌گوی ملت باشد؛ در این فیلم کارشناسی که حتی نمی‌تواند نام چند استان کشور را نام ببرد، علت خشکسالی زاینده‌رود را کشت برنج می‌نامند و بعد در مورد نقش فناوری فضایی در مدیریت آب توضیح می‌دهد درحالی که بسیاری از آماری که در این فیلم داده می‌شود، اصلا منطقی نیست.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همین فیلم را در کمیسیون امنیت ملی برده‌اند و براساس آن برای اصفهان تصمیم‌گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخلاف قانون طرح توسعه برای باغات در سرچشمه شکل گرفته است، بیان کرد: در مجموع آبی که برای استان اصفهان است، چند مساله را اضافه کرده‌اند و 237 میلیون مترمکعب برای چهارمحال، 49 میلیون برای کاشان، 160 میلیون برای صنایع و 78 میلیون برای یزد را تصویب کردند و این درحالی است که صنایع ما ملی است.

عابدی افزود: برای این موارد تونل 2 و 3 و بهشت‌آباد و ... قرار بود احداث شود و زمانی که این تونل‌ها احداث نشده، دست در آب کشاورزان برده‌اند و از این محل به صنعت، آب شرب و ... می‌دهند؛ عزیزان ما در چهارمحال و خوزستان باید بدانند که قرار نیست به کارون دست برد بزنیم و قرار است سدی بروی سیلاب اردل که به دریا می‌ریزد، بزنند تا آب شرب اصفهان حل شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس در پایان اظهار کرد: امیدواریم سال آینده بگوییم این کارگروه اقداماتی انجام داده است و طوری نباشد که بگوییم هیچ اقدامی انجام نشده و از اینجا مانده از آن جا رانده شویم.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار