تولید ادکلن‌های تقلبی در ایران صحت ندارد

رییس اتحادیه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی اصفهان گفت: تولید ادکلن های تقلبی در ایران به هیج وجه صحت ندارد، زیرا ماده اولیه تولید آنها در ایران فراهم نیست.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی اصفهان گفت: تولید ادکلن های تقلبی در ایران به هیج وجه صحت ندارد، زیرا ماده اولیه تولید آنها در ایران فراهم نیست.

جعفر اطیار در گفت‌وگو با ایمنا با اشاره به اینکه ۸۰۰ واحد صنفی فعال عضو اتحادیه فروشندگان لوازم بهداشتی و آرایشی اصفهان هستند، اظهار کرد: فروش عطر، ادکلن و محصولاتی از این قبیل تنها در ۵۰ درصد از واحد های صنفی عضو اتحادیه انجام می‌شود و ادکلن هایی که در حال حاضر در این فروشگاه ها به فروش می رسد دارای منبعی معتبر و نشان استاندارد است.

وی یادآور شد: منبع اصلی ورود ادکلن های تقلبی به ایران، همچون خیلی از اجناس تقلبی دیگر، کشور چین است.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی اصفهان گفت: ادکلن‌های تقلبی و غیر سالم در هیچ یک از واحدهای صنفی استان اصفهان به فروش نمی رسد بلکه متولیان نظارت بر بازار باید پاسخگوی فروش این نوع ادکلن ها باشند.

اطیار افزود: ادکلن هایی که در فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی به فروش می رسد به سه دسته عمده ایرانی (تولیدات کاملا داخلی)، خارجی اصل و خارجی ترکیه و دبی تقسیم می شود و تولید و واردات آنها زیر نظر سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت بوده و دارای تاییدیه و مجوز لازم برای فروش است.

رییس اتحادیه فروشگاه های آرایشی و بهداشتی با بیان اینکه اغلب ادکلن های تقلبی و غیر سالم در بستر بازار و در غیر از واحد های صنفی این اتحادیه به فروش می رسد، ادامه داد: نظارت و کنترل دقیقی بر خرید و فروش ادکلن‌های تقلبی در بازار وجود ندارد و همین امر باعث سهولت فروش ادکلن های تقلبی و بدون مجوز در بازار شده است.

اطیار گفت: اتحادیه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی اصفهان، نقشی در نظارت بر فعالیت کسبه بازاری ندارد و راهکار جمع آوری ادکلن های تقلبی از بازار، افزایش فعالیت نهادهای ناظر همچون سازمان غذا و دارو، تعزیرات، اداره اماکن و پلیس مبارزه با قاچاق است.

وی تمامی ادکلن های موجود در واحدهای صنفی این اتحادیه را داری تاییدیه و مجوز فروش دانست و خاطر نشان کرد: فروشندگان واحدهای صنفی از جریمه شدن به دلیل فروش اجناس تقلبی، واهمه دارند همچنین رصد و کنترل روزانه تیم بازرسی اتحادیه، سبب شده که هیچ یک از واحد های صنفی اقدام به فروش ادکلن های تقلبی نکنند.

رییس اتحادیه فروشگاه های آرایشی و بهداشتی اصفهان با اعلان اینکه ۹۸ درصد واحد های صنفی مربوط به حوزه فعالیت این اتحادیه مجوز کسب دارند، تصریح کرد: بازرسان اتحادیه با مراجعه روزانه به واحدهای صنفی از نحوه فعالیت آنها مطلع می شوند، در صورت مشاهده موارد غیر استاندارد نسبت به جمع آوری اجناس اقدام کرده و در این زمینه هیچ گونه چشم پوشی برای هیچ یک از واحد های صنفی وجود ندارد.

اطیار افزود: البته برخی از واحد های صنفی مربوط به اتحادیه های دیگر هستند که در کنار فعالیت صنفی خود، اقدام به فروش عطر و ادکلن بدون دریافت مجوز از این اتحادیه می کنند و این اقدام، غیر قانونی و تخلف است، در صورت مشاهده یا گزارش شهروندان به تیم بازرسی اتحادیه، واحد صنفی متخلف اخطار دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: در صورتی که اخطار اول چاره ساز نباشد، اطلاعیه‌ای به اتاق اصناف اصفهان ارسال می شود و اتاق اصناف نسبت به از بین بردن این تداخل صنفی اقدام می کند.

اطیار در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به قیمت بسیار زیاد ادکلن های اروپایی، گفت: برندهای اروپایی موجود در واحد های صنفی به قدری گران است که در واقع مردم عامه توان خرید آنها را ندارند و خرید ادکلن عمدتا مربوط به برندهای ایرانی یا وارداتی از ترکیه و دبی است.

رییس اتحادیه فروشگاه‌های آرایشی و بهداشتی تاکید کرد: نوسانات اخیر قیمت ارز به خصوص دلار، عوارض، هزینه ترخیص از گمرک و مالیات از عوامل اصلی نجومی شدن قیمت ادکلن های اروپایی است و ارزش افزوده ۹ درصدی بر این کالا مزید بر علت می شود تا فروشندگان، ادکلن های اروپایی را با قیمت های نجومی به فروش برسانند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار