پرسپولیس و سپاهان با دست پر می‌آیند

باشگاه‌های لیگ برتر در سکوت کامل مشغول کامل کردن و تقویت خود برای شروع قدرتمندانه در نیم‌فصل دوم هستند. در این میان تکاپوی پنج تیم بالای جدولی که در نیم‌فصل به ترتیب رتبه‌های نخست تا پنجم را به خودشان اختصاص دادند، بیشتر به چشم می‌آید.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز : باشگاه‌های لیگ برتر در سکوت کامل مشغول کامل کردن و تقویت خود برای شروع قدرتمندانه در نیم‌فصل دوم هستند. در این میان تکاپوی پنج تیم بالای جدولی که در نیم‌فصل به ترتیب رتبه‌های نخست تا پنجم را به خودشان اختصاص دادند، بیشتر به چشم می‌آید.

گو این‌که رقابت‌ها در نیمه دوم لیگ برای این تیم‌ها از اهمیت ویژه‌تری برخوردار است. تیم‌هایی که در نیم‌فصل نخست پابه‌پای هم پیش آمدند و ظاهرا قرار است در نیم‌فصل دوم هم این رقابت با شور و حرارت دوچندانی دنبال شود. البته سه تیم سپاهان، پرسپولیس و پدیده فاصله‌ای پنج و شش امتیازی با تراکتورسازی و استقلال پیداکرده‌اند و احتمالا در نیم‌فصل دوم به دنبال حفظ همین اختلاف امتیازی خواهند بود. نگاهی به خریدهای سه تیم 31 امتیازی و خریدهایی که انجام داده‌اند هم گواه همین مدعاست و حساب سپاهان و پرسپولیس را باید از پدیده جدا کرد. گل محمدی و تیمش هرچند در نیم‌فصل نخست به‌عنوان مدعی قهرمانی ظاهر شدند اما بعید است بتوانند همین روند را در نیم‌فصل دوم ادامه دهند. به‌هرحال باید تا انتهای لیگ هجدهم انتظار کشید تا مشخص شود کدام‌یک از این تیم‌ها در مسیر قهرمانی موفق‌تر بوده‌اند.

سپاهان و یک صید طلایی از دریای همسایه‌

محسن مسلمان گویا قرار است مسیر پیام صادقیان را بعد از جدایی از پرسپولیس دنبال کند. او بعد از یک نیم‌فصل حضور در ذوب‌آهن درحالی‌که پیش‌بینی می‌شد با آمدن منصوریان شرایط بهتری پیدا کند اما راهی تیم دیگر مربی استقلالی یعنی امیر قلعه‌نویی شد. قلعه‌نویی یک صید دیگر هم از تیم سابقش یعنی تراکتورسازی داشته است و محمدابراهیمی از اکسین به اصفهان آمد. جالب‌ترین خرید قلعه‌نویی جذب علی قربانی، مهاجم سابق استقلال است که حالا بعد از یک‌فصل لژیونر بودن دوباره به ایران بازگشته است و محمد مسلمی‌پور هم برای ترمیم خط دفاع آمده است. جلال‌الدین علی‌محمدی هم همچنان وضعیتش در سپاهان به کلاف سردرگمی تبدیل‌شده که بازشدنی نیست. قلعه‌نویی به او اعتقادی ندارد و مسئولین سپاهان هم رضایت‌نامه او را برای حضور در تیم دیگری صادر نمی‌کنند.

بودیمیر هندوانه دربسته برانکو

پرسپولیسی‌ها فصل نقل و انتقالات را با آرامش زیاد گذراندند و بیشتر با بازیکنانی که در طول نیم‌فصل اول و قبل از آن به خدمت گرفتند تیمشان را تکمیل کرده‌اند. بازیکنانی که در تمرین حضور دارند و البته یکی از آن‌ها یعنی مهدی ترابی در امارات روزهای خوبی را می‌گذراند. روزهای خوبی که البته استرس کادر فنی پرسپولیس در تهران را هم به دنبال دارد که او سالم و آماده به ایران بازگردد. محمد نادری و ماریو بودیمیر، تنها خریدهای زمستانی پرسپولیس بودند و سینا مریدی با مخالفت قطبی نتوانست پرسپولیسی شود. بودیمیر قدبلند که بعد از دروازه‌بان‌ها، بلندقدترین بازیکن پرسپولیس است شاید سبک جدیدی را به تیم برانکو در نیم‌فصل دوم اضافه کند.

استقلال و جذب یک نیجریه‌ای گمنام

معمای خط حمله استقلالی‌ها که مدت کوتاهی با حضور مامه تیام جواب پیداکرده بود انگار به این آسانی‌ها حل‌شدنی نیست. حالا شفر یک گزینه دیگر برای حل شدن این مشکل پیداکرده تا شاید بالاخره بتواند برای این معادله به‌ظاهر حل‌ناشدنی یک جواب مناسب پیدا کند. اسماعیل گونکالوس بازیکن تیم پاختاکور که با زدن ۱۶ گل در ۳۱ بازی این تیم را ترک کرد به استقلال آمده تا شاید منجی آن‌ها باشد. بازگشت امید نورافکن هم یکی دیگر از اتفاقات نقل و انتقالی استقلالی‌هاست. استقلال در نقل و انتقالات ابتدای فصل و نیم‌فصل بیشتر از این‌که به دنبال جذب بازیکنان جدید باشد به دنبال برگرداندن بازیکنان سابقش بود که در میان گزینه‌هایش فقط توانست نورافکن را جذب کند. آن‌ها به دنبال جذب یک هافبک بازیساز خارجی هم هستند تا دیگر مشکلی برای گل‌نزدن در نیم‌فصل دوم نداشته باشند و پرونده ترانسفرهای زمستانی را ببندند. پرونده‌‌ای که بعد از رفتن گرو و نویمایر با جدایی آقاخان و جابر انصاری تکمیل خواهد شد.

پدیده و کوچ خلعتبری

بزرگ‌ترین نقل‌وانتقال پدیده جدایی محمدرضا خلعتبری از این تیم بود. میلاد فراهانی هم به پدیده اضافه‌شده و به‌غیراز این اتفاق هیچ خبری از مشهد و از تیم مدعی قهرمانی به گوش نمی‌رسد که برای هواداران این تیم بسیار نگران‌کننده است. البته با رفتن فراهانی، دو دروازه‌بان پدیده یعنی محمدناصری و سعید جلالی‌راد از این تیم جداشده‌اند.

بازیکن سابق میلان در تراکتورسازی

تبریزی‌ها خانه‌تکانی عید را زودتر از موعد انجام دادند و تغییرات را از نیمکت شروع کردند. محمد تقوی که به‌عنوان مربی موقت آمده بود و زمان حضورش در این تیم بیشتر از عنوانش شده بود درنهایت رفت و جایش را به جورج لیکنز داد. کوین کنستانت بازیکن سابق میلان، پر سر و صداترین خرید تراکتورسازی بود. محمدرضا اخباری هم به این تیم برگشت و رقیب فروزان شده است. احمد موسوی هم از تیم همشهری راهی تراکتورسازی شد. گفته می‌شود یک بازیکن دیگر هم شاید جمع خارجی‌ها در تبریز را جمع کند. تراکتورسازی بیش از بقیه تیم‌ها در معرض شایعات نقل و انتقالاتی قرار دارد که قوچان نژاد و آزمون بیش از بقیه به گوش رسید.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار