مشکلی فنی در تصفیه خانه آب یزد علت تغییر رنگ آب زاینده‌رود

رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان گفت:به دلیل بروز مشکلی فنی در یکی از پمپ‌های تصفیه خانه آب یزد مقداری پساب و گل و لای مربوط به این تصفیه خانه وارد رودخانه زاینده رود شد که این مسئله رنگ آب رودخانه را تحت تاثیر قرار داد.

مشکلی فنی در تصفیه خانه آب یزد علت تغییر رنگ آب زاینده‌رود

محمدی با اشاره به قرمزی آب رودخانه زاینده‌رود در محدوده شهرستان لنجان اظهار کرد: به دلیل بروز مشکلی فنی در یکی از پمپ‌های تصفیه خانه آب یزد مقداری پساب و گل و لای مربوط به این تصفیه خانه وارد رودخانه زاینده رود شد که این مسئله رنگ آب رودخانه را تحت تاثیر قرار داد.
وی افزود: با پیگیری انجام شده ظرف مدت کمتر از ۲ ساعت مشکل پمپاژ رفع و ورود پساب به رودخانه قطع شده است و با گذشت مدت زمانی کوتاه کیفیت آب رودخانه زاینده رود در محدوده شهرستان لنجان به حالت طبیعی بازگشته و رنگ آب رودخانه عادی شد.
رئیس اداره محیط زیست شهرستان لنجان با اشاره به اینکه تغییر رنگ در آب رودخانه زاینده‌رود هیچ مشکل زیست محیطی را به همراه نداشته است، تصریح کرد: تغییر رنگ آب رودخانه نگرانی های فراوانی را به همراه داشت و شائبه هایی از جمله آلودگی آب زاینده‌رود را رقم زد اما باید به این مهم توجه داشت که محل ورود این پساب پایین تر از محل برداشت آب شرب اصفهان بوده و هیچ گونه نگرانی در خصوص آب شرب وجود ندارد.
وی اضافه کرد: مردم نباید هیچ نگرانی در مورد ورود فضولات یا ماده شیمیایی به داخل آب زاینده‌روده داشته باشند و کشاورزان نیز باید بدانند که مصرف آب رودخانه در بخش کشاورزی نیز هیچگونه ایرادی را ندارد چراکه ورود پساب تصفیه‌خانه آب آشامیدنی به همراه گل و لای و ترکیبات منعقد کننده سبب این تغییر رنگ در آب شده بود که این مسئله در حدود یک ساعت بوده و با رفع مشکل فنی هیچگونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار