برای مقابله با تحریم‌ها برنامه داریم/ تأمین نیازهای فولاد مبارکه با تمرکز بر توان داخلی

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها پیدا کرده‌ایم و برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، تمرکز شرکت بر استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها پیدا کرده‌ایم و برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، تمرکز شرکت بر استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است.
حمیدرضا عظیمیان امروز در گفت‌وگو با فارس با اشاره به پیشرفت قابل توجه صنعت فولاد در دوران پس از انقلاب اسلامی اظهار کرد: فولاد مبارکه مولود انقلاب اسلامی و میوه تلاش کسانی است که باور داشتند، می‌توانند با اتکا به داخل و تلاش مستمر، ظرفیت 700 هزار تنی تولید فولاد در سال 1356 را به 31 میلیون تن ظرفیت نصب شده و 8 میلیون تن صادرات کنونی برسانند.

مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه صنعت فولاد خاطرنشان کرد: تحریم‌های آمریکا با هدف فشار به تولیدات استراتژیک کشور از جمله فولاد تنظیم شده و مجموعه فولاد مبارکه با تمام توان در حال تلاش است تا با حفظ روند مثبت تولید، تمام این دسیسه‌ها را خنثی کند.

وی همچنین افزود: دانش فنی تولید فولاد و تجهیز کارخانه‌های فولادی در کشور رشد بسیار قابل توجهی داشته و تشکیل کارگروه بزرگ بومی‌سازی نیز به منظور استفاده از این ظرفیت عظیم و به کارگیری خلاقیت بدنه جوان و نخبه جامعه انجام شده است و معتقدیم که با استفاده از توان جوانان می‌توان تهدیدها را به فرصت تبدیل کرد.

مدیرعامل فولاد مبارکه یادآور شد: راهکارهایی برای مقابله با تحریم‌ها پیدا کرده‌ایم و برای تأمین تجهیزات مورد نیاز، تمرکز شرکت بر استفاده از توان داخلی و شرکت‌های دانش‌بنیان است و اگر مذاکرات با اروپا نیز به نتیجه برسد کار ما روان‌تر خواهد شد.

عظیمیان در خصوص مدل مالی حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و شتاب‌دهنده‌ها نیز اذعان کرد: با فراخوانی که صورت گرفته، درخواست‌های متعددی از سوی صاحبان ایده و شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع نیازهای فولاد مبارکه صورت گرفته و حدود 70 ایده ثبت شده که سه بخش متالورژی، برق و مکانیک را در بر می‌گیرد و از سوی دیگر با انعقاد قراردادهای بلندمدت سه، پنج و هفت ساله این اطمینان را به سرمایه‌گذاران می‌دهیم که حتی اگر تحریم هم برداشته شده یا اتفاق دیگری رخ دهد، آن‌ها به کار خود ادامه دهند و مطابق قرارداد کار کنند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار