امنیت بستر ساز هر نوع تحول و توسعه و اساس همه موفقیت ها

امام جمعه زرین شهر گفت:امنیت بستر ساز هر نوع تحول و توسعه و اساس همه موفقیت ها است.

حجت الاسلام قاسم باقریان در آئین تکریم و معارفه فرمانده نیروی انتظامی شهرستان لنجان امنیت را رکن اصلی پیشرفت دانست و اظهار کرد: امنیت به عنوان یکی از نیازهای مهم و اساسی انسان و یکی از نعمت‌های بزرگ در جامعه همواره مورد توجه حکومت‌ها و دولت‌ها بوده که برای تامین و گسترش آن در جامعه تلاش‌های فراوانی صورت گرفته است.

وی افزود: هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند نسبت به موضوع امنیت بی‌تفاوت باشد چرا که لازمه و بستر توسعه وجود امنیت نسبی در جامعه است و باید گفت امنیت بستر ساز هر نوع تحول و توسعه و اساس همه موفقیت ها است.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: جامعه زمانی می‌تواند به توسعه بیندیشد و دغدغه پیشرفت داشته باشد که زیربنای مناسب آن یعنی وجود امنیت در جامعه را فراهم کند، در واقع توسعه و پیشرفت در بستر امنیت اجتماعی تحقق پیدا خواهد کرد.

وی ادامه داد: جامعه‌ای که از نعمت امنیت برخوردار نباشد، لوازم و شرایط رشد و توسعه در آن فراهم نیست، در شرایط بی‌ثباتی و ناامنی، توسعه و پیشرفت بخش‌های مختلف جامعه با مشکلات اساسی مواجه خواهد بود، بنابراین وجود امنیت نسبی در جامعه یکی از عوامل اساسی رشد و بالندگی و توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی است.

باقریان اضافه کرد: دین مبین اسلام توجه ویژه‌ای به موضوع امنیت داشته و در آیات و احادیث گوناگون به اهمیت آن در جامعه اشاره شده و از دیدگاه اسلام یکی از مهمترین دلایل فلسفه حکومت، برقراری عدالت و امنیت اجتماعی مطرح شده است.

وی عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) فرمودند دو نعمت است که شکر آن‌ها گزارده نمی‌شود یکی امنیت و دیگری سلامت، همچنین حضرت علی(ع) نیز فرمودند بدترین جا برای سکونت جایی است که ساکنانش در آن ایمن نباشند.

امام جمعه زرین شهر بیان کرد: خدمت در سنگر امنیت، خدمت در سنگر فرهنگ، اقتصاد، پویایی و شکوفایی اقتصادی است لذا این مجاهدت‌هایی که توسط نیروی انتظامی برای کشور و ملت انجام می گیرد لبخند آسایش، آرامش و امنیت را بر چهره بانشاط مردم می نشاند.

وی خاطرنشان کرد: امنیت در قرآن اضافه بر ارزش‌های ذاتی، بسترساز شکوفایی فرهنگ و ایمان در جامعه است و از سوی دیگر امنیت پایدار بسترساز فرهنگ عبودیت است که این فرهنگ وقتی در جامعه ریشه کند و در آن جامعه، ایمان جزو ذاتی فرهنگ شود، این جامعه در مسیر رشد، شکوفایی و بالندگی اقتصادی حرکت می‌کند.

باقریان اذعان کرد: عوامل زیادی باید در کنار همدیگر قرار بگیرند تا امنیت یک کشور، حفظ شود و با توجه به تصاویر، اخبار و گزارش هایی که از منطقه غرب آسیا در دست داریم و ناامنی و نتایج آن در این مناطق، می توانیم امنیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را با کشورهای مجاور مقایسه کنیم و بیان کنیم ت=امنیت ایران اسلامی امنیتی مثال زدنی است.

وی ادامه داد: امنیت امروز معنای بسیار گسترده و وسیعی دارد که یک بخشی از آن بر عهده نیروی انتظامی است اما باید با فرهنگسازی به سمت آرامش فرهنگی در جامعه گام براشت که این مهم نیازمند همتی همگانی است.

امام جمعه زرین شهر با اشاره به سخن مقام معظم رهبری که فرمودند مأموران نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل الله هستند، گفت: شهیدان، جانبازان و آزادگان نیروی انتظامی مجاهدین فی سبیل اللهی هستند که برای حفظ ارزش‌ها مجاهدت کردند و اگر این مجاهدت‌ها نبود حتماً ناهنجاری‌های اجتماعی ما را در خود غرق می‌کرد و فرهنگ دینی و فرهنگ ایثار و شهادت به فراموشی سپرده می‌شد .

وی اضافه کرد: شهدا با رشادت و رزمندگی توانستند امنیت اجتماعی را در جامعه ایجاد کنند تا این انقلاب بر اساس فرهنگ دینی پیش برود و وظیفه ما در مقابل شهدا این است که راه آنها را بشناسیم و با شناخت از این راه نگذاریم فرهنگ ایثار و ایثارگری به تاریخ سپرده شود و باید اندیشه این فرهنگ پویا در جامعه زنده بماند .

باقریان در پایان ضمن تشکر از عملکرد نیروی انتظامی شهرستان لنجان در حوزه آموزش چهره به چهره نسل جوان این شهرستان گفت: برگزاری جلسات متعدد روشنگری با همکاری آموزش‌وپرورش و ادارت و اصناف شهرستان لنجان جهت آموزش و ارتقاء سطح آگاهی عموم مردم بخصوص دانش آموزان، اولیاء و مربیان بسیار حائز اهمیت است چراکه در این مدت نیز شاهد کاهش چشمگیر جرائم مختلف در سطح شهرستان بودیم.

وی عنوان کرد: در چند سال اخیر دشمنان ایران اسلامی با استفاده از ابزارهای مختلف جوانان کشور را نشانه گرفته‌اند و این خانواده‌ها و مردم هستند که می‌توانند در مهار جرائم کمک شایانی به نهادهای مختلف داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار