گرجی‌زاده: ۳۰ زندانی جرایم غیرعمد اصفهان آزاد می‌شوند

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در ایام دهه‌ فجر امسال تعداد ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک خیرین و اعتبارات ستاد دیه به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

مدیرکل زندان‌های استان اصفهان گفت: در ایام دهه‌ فجر امسال تعداد ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک خیرین و اعتبارات ستاد دیه به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

اسدالله گرجی‌زاده در گفت‌وگو با ایمنا در خصوص آمار آزادی زندانیان اظهار کرد: در سال ۹۷ با کمک مددکاران زندان‌های استان یک هزار و ۷۰ مورد آزادی با گذشت شاکی مشمول مددجویان واجد شرایط شده است، همچنین یک هزار و ۸۰۰ مورد عفو و آزادی مشروط تا به حال به مددجویان اعطا شده و همچنین سه هزار و ۸۵۰ مورد از مرخصی‌های اعطا شده منجر به آزادی شده است.

مدیرکل زندان‌های استان با اشاره به آزادی ۳۰ زندانی در ایام دهه‌ فجر امسال گفت: با همکاری ستاد دیه و موافقت رییس کل دادگستری استان در ایام دهه‌ فجر امسال تعداد ۳۰ زندانی جرائم غیرعمد از محل کمک خیرین و اعتبارات ستاد دیه به آغوش خانواده خود بازمی‌گردند.

گرجی‌زاده گفت: در حال حاضر یک هزار و ۲۱۳ زندانی در زندان‌های استان نیازمند کمک خیرین برای آزادی هستند.

وی با اشاره به فعالیت خیریه امام موسی کاظم(ع) در راستای کمک به زندانیان گفت: این خیریه در سال ۹۷ زمینه آزادی ۷۰ زندانی با مبلغ ۹۰۰ میلیون تومان را فراهم کرده است.

مدیرکل زندان‌های استان در خصوص دیگر خدمات این خیریه افزود: این خیریه علاوه بر فرد زندانی به خانواده آنها نیز توجه دارد و در این راستا در سال ۹۷ تعداد ۲۵ سرویس جهیزیه به ارزش ۴۵۰ میلیون تومان به خانواده این مددجویان اهدا کرده است.

گرجی‌زاده با بیان اینکه ۱۴ انجمن حمایت از زندانیان در استان فعال است تصریح کرد: این تعداد انجمن در سطح شهرستان‌های استان هفت هزار و ۳۱۳ نفر از مددجویان را تحت پوشش دارند که در زمینه مستمری، بهداشت، درمان، امور فرهنگی و اشتغال خانواده مددجویان فعال بوده‌اند که مبلغ ریالی این کمک‌ها در سال ۹۷ حدود یک میلیارد و چهارصد و پنجاه‌و یک میلیون تومان بوده است.

وی در خصوص آموزش‌های مهارتی مددجویان گفت: در سال ۹۷ برای هشت هزار و ۸۹۵ زندانی در زندان‌های استان آموزش‌های مهارتی سازمان فنی‌وحرفه‌ای در رشته‌های مختلف برگزار شد و همه این زندانیان موفق به دریافت گواهی مهارت شغلی شدند.

گرجی‌زاده در این زمینه افزود: هفت هزار زندانی در ۶۰ کارگاه نیمه صنعتی در رشته‌های عمران و ساختمان، کشاورزی، دامپروری و صنایع دستی مشغول کار هستند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار