افزایش 100 درصدی ظرفیت بارگیری و حمل ریلی کلاف گرم

با اجرای پروژۀ احداث سه خط ریلی انبار روباز واحد اسیدشویی، ظرفیت بارگیری و حمل ریلی کلاف گرم در این بخش 100 درصد افزایش یافت.

با اجرای پروژۀ احداث سه خط ریلی انبار روباز واحد اسیدشویی، ظرفیت بارگیری و حمل ریلی کلاف گرم در این بخش 100 درصد افزایش یافت.
کارشناس اجرای پروژه ‌ های جنبی و پشتیبانی فولاد مبارکه ضمن اعلام این خبر، هدف اجرای این پروژه را کاهش قابل ‌ ملاحظۀ مصرف انرژی، ارتقای ایمنی حمل و افزایش ضریب خوش ‌ قولی و درنهایت رضایت ‌ مندی هرچه بیشتر مشتریان فولاد مبارکه اعلام کرد.
محسن توسلی با تأکید بر این ‌ که توسعۀ شبکۀ حمل ‌ ونقل ریلی بدون تردید در توسعۀ متوازن و پایدار، تولید ناخالص ملی، رونق اقتصادی، تجارت، صنعت، کشاورزی و به ‌ ویژه در اشتغال ‌ زایی نقش تعیین ‌ کننده ‌ ای دارد، از وجود 93 کیلومتر مسیر ریلی اصلی و فرعی در کارخانه ‌ های فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا خبر داد.
وی در همین خصوص افزود: در راستای اجرای طرح ‌ های توسعه برای تولید 2/7 میلیون تن فولاد، یکی از موارد مهم افزایش ظرفیت حمل ریلی کلاف از فولاد مبارکه به سایر نقاط کشور بود که با بررسی ‌ های انجام ‌ شده، پروژۀ احداث سه خط ریلی در محوطۀ جرثقیل دروازه ‌ ای 41 تن واقع در انبار روباز اسیدشویی در دستور کار قرار گرفت و پس از انجام فازهای مطالعاتی و طراحی در واحد مهندسی کارخانه و برگزاری مناقصه، با نظارت واحد اجرای پروژه ‌ های جنبی و پشتیبانی، در مدت 9 ماه، این پروژۀ مهم با صرف مبلغ 20 میلیارد ریال اجرا شد.
کارشناس اجرای پروژه ‌ های جنبی و پشتیبانی با اشاره به این ‌ که خطوط مذکور در انبارهای E1 ، L و K به ‌ منظور حمل ریلی کلاف و ورق ‌ های گرم در نظر گرفته شده ‌ است گفت: پروژۀ مذکور شامل 930 متر خط راه ‌ آهن مشتمل بر سه خط که دو خط آن در محدودۀ جنوبی جرثقیل 41 تن جهت بارگیری کلاف به طول مستقیم 400 متر است و خط سوم جهت بارگیری کلاف از سالن در دست احداث در واحد 52 پیش بینی شده است.
وی خاطرنشان کرد: با احداث خطوط مذکور امکان مانور هم ‌ زمان 16 واگن در دو خط برای بارگیری کلاف فراهم شده که منجر به افزایش ظرفیت سالانه 600 هزار تن بارگیری و حمل کلاف گرم خواهد شد.
توسلی در همین خصوص از همت و تلاش تیم اجرایی اعم از مدیریت اجرای پروژه ‌ های جنبی و پشتیبانی، واحدهای حمل ‌ ونقل و پشتیبانی، مهندسی کارخانه، امور قرادادهای خرید، انرژی و سیالات، شرکت مهندسی فولاد و شرکت قائم رضا به ‌ عنوان پیمانکار اجرایی قدردانی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار