بیمه هیچ خسارتی به مسافران بدون بلیت پرداخت نمی‌کند

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به مسافران توصیه کرد که از سفر بدون دریافت بلیت اکیدا خودداری کنند.

رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان به مسافران توصیه کرد که از سفر بدون دریافت بلیت اکیدا خودداری کنند.
به گزارش ایسنا، احمد انصاری با بیان این مطلب، گفت: یکی از مشکلاتی که در مواقع اوج تعطیلات گریبانگیر مسافران می شود، سفر بدون بلیت است.
وی با بیان اینکه در صورت وقوع هرگونه حادثه برای این افراد، بیمه هیچ گونه خسارتی را متقبل نخواهد شد، گفت: مسافران و شرکت های مسافربری هر دو باید نسبت به صدور بلیت برای مسافر و درج دقیق اطلاعات مسافر اعم از مبدا، مقصد، تاریخ، زمان و اطلاعات اتوبوس حساسیت ویژه به خرج دهند.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان، گفت: عمده شکایت دریافت شده از مسافران در استان اصفهان تاخیر در حرکت اتوبوس‌ها، توقف‌های مکرر و حمل بار توسط ناوگان حمل مسافر است.
وی تصریح کرد: مسافران می‌توانند با تماس با سامانه ۱۴۱ در سامانه "شهراه" شکایت کنند و این شکایت برابر ضوابط و قوانین توسط اداره کل راهدار ی و حمل ونقل جاده ای رسیدگی و با متخلفان برخورد می‌شود.
انصاری گفت: ضوابط حمل ونقل مسافر در موضوع ماده ۹ آیین نامه حمل بار و مسافر به صراحت ذکر شده است و عدول از این شرایط به معنای تخلف تلقی می‌شود.
وی از شرکت‌های حمل ونقل مسافری استان اصفهان خواست برای رعایت حقوق مسافر توجه ویژه ای به ماده سه آئین نامه موضوع ماده ۹ آئین نامه حمل ونقل مسافر داشته باشند.
رئیس اداره حقوقی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان، خاطرنشان کرد: شرکت‌های مسافربری باید برای جابجایی اتباع خارجی حتما کارت تردد مسافر را بررسی و سپس نسبت به صدور بلیت اقدام کنند.
انصاری با اشاره به پیش رو بودن نوروز و افزایش قابل توجه حجم مسافر، خاطرنشان کرد: جابجایی مازاد بر ظرفیت اتوبوس‌های مسافربری مشکلات عدیده ای برای شرکت ها و مسافران ایجاد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: در صورت وقوع هرگونه حادثه سرنشینان مازاد فاقد هرگونه حقوق بیمه‌ای خواهند بود.

ارسال نظر