اصفهان قلب تپنده صنعت کشور

عضو شورای اسلامی استان گفت: استان ما یکی از اقتصادی ترین استان های کشور محسوب می شود و توسعه صنعت در این استان نیازمند حمایت و نظارت جدی مجلس و دولت است چراکه متاسفانه صنایعی که در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند به جایگاهی برای حضور بازنشستگان مبدل شده اند

عضو شورای اسلامی استان گفت: استان ما یکی از اقتصادی ترین استان های کشور محسوب می شود و توسعه صنعت در این استان نیازمند حمایت و نظارت جدی مجلس و دولت است چراکه متاسفانه صنایعی که در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند به جایگاهی برای حضور بازنشستگان مبدل شده اند
محمد باتوانی در نشست با مجمع نمایندگان استان اصفهان اظهار داشت:مردم استان اصفهان همواره در تمامی اتفاقات مهم و تاثیرگذار کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی نقش کلیدی و بی بدیلی را ایفا کرده اند و در طول تاریخ نیز از این استان پهناور همواره به نیکی یاد شده است اما با این وجود همواره با ناملایمات و مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می کند.
وی افزود: معضلاتی چون بحران خشکسالی، بیکاری،مشکلات زیست محیطی، برخی بیماری ها و... مردم استان اصفهان را با مشکلات متعدد روبه رو ساخته است که باید با همدلی و تدابیر کارشناسی شده به سمتی حرکت شود که این مشکلات با سرعت هرچه بیشتر کاهش یافته و دغدغه مردم همیشه در صحنه این استان شهیدپرور مرتفع شود.
عضو شورای اسلامی استان در ادامه؛با بیان اینکه کشاورزان و مردم استان اصفهان سال هاست دغدغه خالی ماندن دست زاینده رود از آب و نابودی تالاب گاوخونی را دارند،تصریح کرد: اهتمام و نگاه ویژه نمایندگان مردم استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در استیفای حقوق مردم استان اصفهان در حوزه آب و احیاء زاینده رود قابل تقدیر بوده و قطعا حل این مشکل اساسی استان اصفهان نیازمند تدبیر مسئولان است.
وی عنوان کرد: از سوی دیگر با توجه به بارش نزولات آسمانی در ماه های اخیر کنترل سیلاب ها برای به حداقل رساندن خسارت ها و مشکلات در گام نخست و استفاده صحیح از آبهای سطحی و روان آبها در مرحله بعد آن هم با دقت و برنامه ریزی بیشتر مسئله ای است که نیازمند تدبیر است.
باتوانی ارتقای فرهنگ صحیح و بهینه مصرف آب در جامعه را امری ضروری دانست و بیان کرد: محدودیت منابع آبی کشور از نظر کمی و کیفی، استفاده نادرست از منابع آب های سطحی و زیرزمینی، نبود مدیریت و برنامه ریزی اصولی و صحیح برای استفاده از مقدار آب موجود و وقوع خشکسالی های چند دهه اخیر، باعث شده اند که مشکلات و مسائل زیادی را برای کشور بوجود آورد از این رو توسعه فرهنگ استفاده بهینه از منابع آبی و صرفه جویی مصرف آب مسئله ای است که در آینده کمک موثری به جبران شرایط بحرانی خواهد داشت.
ظرفیت های دامپروری در استان اصفهان مغفول مانده
وی با بیان اینکه توجه به بسیاری از ظرفیت های دامپروری در استان اصفهان مغفول مانده است، خاطرنشان کرد: تولید، توسعه و سرمایه گذاری در بخش دامپروری در استان اصفهان مغفول مانده و این مسئله خود مهاجرت از روستاها را افزایش داده است.
عضو شورای اسلامی استان اظهارداشت: باید توجه داشت مهاجرت نیروی کار از روستا به شهر نوعی مهاجرت از بخش تولید به مصرف است، چراکه وقتی افراد در روستا ساکن هستند می‌توانند به کارهای کشاورزی و دامپروری مشغول شوند و تولید را در اقتصاد افزایش دهند اما هنگام مهاجرت به شهراین افراد تبدیل به نیروی بیکار شده و تنها مصرف را افزایش می‌دهد.
وی افزود: این مسئله در استان اصفهان در حالی رخ می دهد که اگر طرحی کارشناسی شده در این زمینه تدوین شود می تواند اشتغال، عدم مهاجرت از روستاها، خودکفایی و حتی صادرات تولیدات لبنی را در استان اصفهان رقم بزند اما این استان با جمعیتی بیش از 5 میلیون نفر و داشتن مواهب طبیعی از داشتن نقش محوری در حوزه دامپروری محروم بوده و قطعا نیازمند برنامه ریزی دقیق است تا دامپروری در اصفهان به برندی معتبر مبدل شود.
اصفهان قلب تپنده صنعت کشور
باتوانی تصریح کرد: حوادث جاده‌ای همواره یکی از دغدغه¬‌های نگران‌کننده در استان اصفهان بوده که باید با ارتقای ضریب ایمنی راه‌ها شاهد کاهش جدی تلفات و خسارات رانندگی در جاده‌های این استان باشیم چراکه حادثه خیز بودن راه های مواصلاتی شهرستا ن های استان اصفهان بارها و بارها جان هموطنان را تهدید و بسیاری از حادثه دیدگان را به کام مرگ کشانده است.
وی،استان اصفهان را قلب تپنده صنعت کشوردانست و تصریح کرد: استان ما یکی از اقتصادی ترین استان های کشور محسوب می شود و توسعه صنعت در این استان نیازمند حمایت و نظارت جدی مجلس و دولت است چراکه متاسفانه صنایعی که در استان اصفهان مشغول به فعالیت هستند به جایگاهی برای حضور بازنشستگان مبدل شده اند و این مسئله به دلیل آن به وجود آمده که در تفسیر قانون منع بکارگیری بازنشستگان ایراداتی وجود دارد.
عضو شورای اسلامی استان عنوان کرد: امروز شاهد هستیم مدیرعامل باشگاه سپاهان که خود بازنشسته ارگان دولتی هستند پس از حدود 20 سال حضور در باشگاه بزرگ سپاهان به عناوین مختلف؛ تازه مدیرعامل هم شده اند! و این در حالیست که می توان از جوانان تحصیل کرده و کار بلد در این حوزه استفاده کرد.
مدیرکل ورزش و جوانان اصفهان جامعه ورزشی را خون به دل کرده است!
باتوانی با انتقاد از مدیریت ضعیف برخی دستگاه ها در استان اصفهان گفت: استان اصفهان هم در حوزه ورزش و هم حوزه جوانان دارای قابلیت‌های بسیاری است که با کمترین امکانات و منابع می توان بیشترین بهره وری را داشت اما متاسفانه مدیرکلی در حوزه ورزش و جوانان استان در حال فعالیت بوده که هم مدیرکل است و هم عضو هیئت مدیره باشگاه های بزرگ سپاهان و فولاد،هم در دانشگاه نیز تدریس می کند و پایان نامه و رساله نیز داوری! و چنین فردی با دغدغه های فراوان کاری قطعا نمی تواند کارایی لازم را در حوزه ورزش و جوانان داشته باشد.
کاپیتان سابق تیم ملی افزود: انتظار قهرمانان و ورزشکاران استان اصفهان آن است که عملکرد مدیرکل مورد ارزیابی قرار گیرد چراکه با وضعیت موجود چگونه می توان انتظار داشت آمارطلاق کاهش یافته، اشتغال و اعتماد جوانان افزایش یابد و سالن های ورزشی عادلانه تقسیم شود به گونه ای که جوانانی که در مناطق محروم زندگی می کنند از سالن های ورزشی به صورت عادلانه استفاده کنند و از سوی دیگر دخالت در تایید و انتصاب هیئت های ورزشی وجود نداشته باشد.
وی تصریح کرد: امروز با کارنامه ضعیف مدیرکل ورزش و جوانان استان اصفهان نخبگان این حوزه سرکوب و قهرمانان پیشکسوت دلسرد شده اند و نارضایتی ورزشکاران بسیار افزایش یافته و راهکار تغییر این وضعیت استفاده از ظرفیت مدیری توانمند و با تجربه است فردی که در این زمینه بتواند برای جوانان، ورزش و جذب سرمایه گذار فعالیت کند و به صورت جهادی به این مسئله بپردازد و در نهایت افتخار کند در جایگاه مدیرکل به مردم خدمت رسانی می شود.
وی عنوان کرد: امروز شهرداری ها و دهیاری ها بیش از هر زمان نیازمند حمایت دولت هستند از این رو انتظار می رود با حمایت نمایندگان مجلس با تخصیص درآمد 32 هزار میلیاردی نفت به شهرداری ها و دهیاری ها این نهادهای تاثیرگذار بتوانند از بحران های پیش رو نجات یافته و بیش از گذشته به مردم خدمت رسانی کنند.
باتوانی متذکر شد: پیشنهاد می شود با تشکیل کارگروهی فی ما بین شورای اسلامی استان و مجمع نمایندگان استان اصفهان ارتباط مستمر و تعاملات لازم بین نمایندگان ملی و محلی برقرار شود تا پیشنهادات نمایندگان محلی نیز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفته و مسیر خدمت رسانی به مردم هموارتر شود.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار