تاریخی و یا صنعتی بودن اصفهان تعیین تکلیف شود

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مسئولان باید در خصوص صنعتی بودن و یا تاریخی و فرهنگی بودن شهر اصفهان تعیین تکلیف کنند تا برنامه‌ریزی برای این شهر راحت‌تر انجام شود.

تاریخی و یا صنعتی بودن اصفهان تعیین تکلیف شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالفضل قربانی پیش از ظهر شنبه در یکصد و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر در کشور با توجه به سابقه ۱۹ ساله خود به بلوغ رسیده است، اظهار داشت: حجم اقدامات عمرانی، فرهنگی و اجتماعی شوراها بر کسی پوشیده نیست چراکه اگر پیگیری‌های شورای شهر نبود این همه عمران و آبادانی در شهرها اتفاق نمی‌افتاد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون همه دولت‌ها تصمیم بر کاهش اختیارات شوراها داشته‌اند، ابراز داشت: این در حالی است که علی‌رغم همه این نوع نگاه‌ها شوراها کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته‌اند.

عضو شورای شهر اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه هیات رئیسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان باید طی دو ماه باقی مانده کمیته‌ای را در خصوص بررسی عملکرد شورای چهارم در اصفهان تشکیل دهد، افزود: باید در این کمیته وظایف و تعهدات بررسی و در صورت هر گونه نقصان حل آن در دستور کار قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها دیگر نها د تازه تاسیس نیستند، اضافه کرد: نباید از این پس در شوراها کارها را با سعی و خطا و یا اقدامات غیرکارشناسانه پیش برد و در حال حاضر توقعات مردم و مسئولان از شوراها افزایش یافته است و چشم های تیزبین زیادی اعمال و اقدامات شوراها را زیر نظر دارند .

قربانی با تاکید بر اینکه هر گونه اقدام احساسی خسارت های جبران ناپذیری برای شهر و مردم به دنبال خواهد داشت، افزود: لازمه هر تصمیمی در شورا داشتن اطلاعات کامل، دقیق و صحیح و غیرسیاسی بوده تا بتواند منشاء اثر و حرکت شود .

ارتقای جایگاه شوراها در دوره پنجم پیگیری شود

وی ارتقای جایگاه شوراها را یکی از اولویت‌های فعالیت در شورای پنجم تلقی کرد و ابراز داشت: از این مسئول مغفول مانده‌ایم و از این پس باید جایگاه شوراها در تصمیمات دولت و مجلس بیش از گذشته مورد توجه ویژه قرار گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در این راستا ضروری است که ساختار و وظایف و تشکیلات شورای عالی استان‌ها توسط مراجع ذی‌صلاح مورد بازبینی قرار گرفته و این بخش از سلسله مراتب شوراها به صورت فعال‌تر عمل کند .

وی با بیان اینکه همچنین تکلیف تاثیرات تصمیمات بی‌پشتوانه دولتی در مصوبات شوراها باید مورد بررسی قرار گرفته و تا آنجایی که امکان دارد شوراها بتوانند فارغ از این تصمیمات نسبت به ارائه خدمات اقدام کنند، ادامه داد: بازبینی قوانینی که متعلق به ده‌ها سال قبل بوده و در حال حاضر هیچگونه سنخیتی با شرایط موجود نداشته و ندارد و بعضاً نیز موجبات نارضایتی و تبعیض در جامعه را فراهم آورده است و تعامل سازنده با نمایندگان محترم مجلس در راستای پیگیری مطالبات و همچنین بهبود تصمیم گیری ها در مجلس پیرامون موضوع شوراها ضروری است .

قربانی با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف نهایی برای شهر اصفهان توسط مسئولین استانی در خصوص تاریخی و فرهنگی و یا صنعتی بودن این شهر نیز گفت: پیگیری در راستای افزایش شعاع ممنوعیت ۵۰ کیلومتر احداث کارخانه‌های صنعتی در اطراف شهر اصفهان به حداقل ۱۰۰ کیلومتر با محاسبه از آخرین نقطه محدوده شهر اصفهان و تلاش برای جلوگیری از مهاجرت مردم اصفهان به دیگر شهرها و اقدام در راستای مهاجرت معکوس از اصفهان نیز باید مورد توجه قرار بگیرد .

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر اصفهان در دوره پنجم باید نسبت به استفاده از تجربیات نمایندگان دوره‌های قبل توجه داشته باشند چراکه این سرمایه‌ها از پول مردم به دست آمده است.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار