جهانگیری : اصفهان هیچ کمبودی از نظر آرد ندارد

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هیچگونه کمبودی از نظر آرد وجود ندارد و تعویق در دریافت آرد برخی نانوایان به علت نداشتن پروانه و عدم ثبت‌نام در سامانه بوده است.

رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هیچگونه کمبودی از نظر آرد وجود ندارد و تعویق در دریافت آرد برخی نانوایان به علت نداشتن پروانه و عدم ثبت‌نام در سامانه بوده است.
رسول جهانگیری در گفت‌و‌گو با تسنیم با اشاره به وضعیت آرد در اصفهان، اظهار داشت: در مورد بحث آرد هیچ‌گونه کمبودی نداریم و در این چند روز اخیر قدری فضاسازی در مورد کمبود آرد شده، اما این موضوع به علت عدم ثبت‌نام نانوایان در سامانه ثبت‌نام دریافت آرد بوده است.
وی افزود: سامانه‌ای در غلات تعریف شده که براساس آن ورود و خروج آرد رصد می‌شود، به عنوان مثال نانوایی که در ماه 300 کیسه پخت داشته سهمیه‌اش با ثبت در سامانه مشخص می‌شود و طبق سهمیه ماهانه، آرد دریافت می‌کند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان با بیان اینکه تعدادی از نانوایان در ثبت نام سامانه کوتاهی کردند و پرونده نداشتند، گفت: کار آنها قدری به تعویق افتاد و تصور کردند آرد نیست؛ در صورتی‌که طبق دستور قانون‌گذار سهمیه آرد به نانوایانی که در سامانه دریافت آرد ثبت‌نام کرده‌اند، داده می‌شود.
وی افزود: در شهر اصفهان حدود 1600 نانوایی پروانه‌دار یارانه‌پز یا نیمه یارانه‌پز وجود دارد که در بین آنها 80 واحد بدون پرونده هستند و در بحث تشکیل پرونده کوتاهی کرده‌اند.
جهانگیری تصریح کرد: طی جلساتی که برگزار شده قرار بر این شد که یک فرجه زمانی به آنها داده شود تا پیگیر کارهای پروانه کسب باشند و تا پایان سال یا پایان فروردین و اردیبهشت سال آینده حتما پرونده خودشان را بگیرند در غیر این‌صورت سهمیه آنها قطع می‌شود.
وی با اشاره به میزان‌سنجی اتحادیه نانوایان، اظهار داشت: سهمیه آرد هر نانوایی بر اساس میزان تعداد کارگر، میزان ساعت پخت، محله و منطقه‌ای که نانوا حضور دارد، مشخص می‌شود و چنانچه سهمیه‌اش کم باشد، افزایش می‌دهند و اگر کسی بیش از نیاز دریافت کرده باشد، سهمیه‌اش کاهش پیدا می‌کند.
رئیس اتاق اصناف اصفهان خاطرنشان کرد: برای ایام نوروز آرد فوق العاده‌ای برای نانوایانی که به صورت کشیک پخت می‌کنند در نظر گرفته شده و مشکل خاصی در زمینه کمبود آرد در استان اصفهان وجود ندارد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار