به‌روزرسانی ماشین‌آلات معدنی در افق 1404

احمد خوروش گفت: معدن کاران ما در وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند. ماشین‌آلات معدنی داخل کشور مربوط به چندین دهه گذشته است. در برنامه 1404 که قرار است تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد باید در سال 160 میلیون تن سنگ‌آهن داشته باشیم. زمانی می‌توانیم به این هدف دست‌یابیم که از الآن طوری برنامه‌ریزی کنیم تا تمام معادن ما به ماشین‌آلات روز دنیا مجهز شود.

احمدرضا منزه: با نزدیک شدن به زمان انتخابات نهمین دوره هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان رقابت کاندیداهای گروه‌های مختلف برای جلب اعتماد و رأی فعالان اقتصادی و کارآفرینان اصفهان داغ‌تر شده است.

آنچه در انتخابات این دوره بیش از هر چیزی به چشم می‌آید حضور هم‌زمان چهره‌های جوان و مدیران باسابقه در فهرست‌های انتخاباتی است. احمد خوروش یکی از مدیران باسابقه صنعتی و اقتصادی اصفهان است که مدیرعاملی شرکت فولاد سپید فرابد کویر را به عهده دارد. این شرکت به‌عنوان یکی از بزرگترین پایگاه‌های بخش خصوصی به شمار می‌رود که حدود هزار و 100 نفر اشتغال مستقیم را ایجاد کرده است. او پیش‌ازاین توانسته بود اعتماد فعالان بخش خصوصی را برای حضور در هیئت نمایندگان دوره هشتم کسب کند و در دوره گذشته به‌عنوان رئیس کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان فعالیت داشته است.

خوروش که از سه دهه گذشته در صنعت فولاد فعال بوده است گفت: صنعت فولاد یک صنعت پایه و استراتژیک برای کشور ما است. اقتصاد کشور ما زمانی می‌تواند به پویایی برسد که از سفره نفت جدا شود. در صنایع معدنی کشور به سمت استفاده از منابع معدنی متالورژی حرکت کردیم.

او افزود: معدن کاران ما در وضعیت بسیار سختی زندگی می‌کنند. ماشین‌آلات معدنی داخل کشور مربوط به چندین دهه گذشته است. در برنامه 1404 که قرار است تولید فولاد به 55 میلیون تن برسد باید در سال 160 میلیون تن سنگ‌آهن داشته باشیم. زمانی می‌توانیم به این هدف دست‌یابیم که از الآن طوری برنامه‌ریزی کنیم تا تمام معادن ما به ماشین‌آلات روز دنیا مجهز شود. خوشبختانه در دوره‌ای که بنده ریاست کمیسیون معدن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان را به عهده داشتم، پیگیری‌هایی انجام شد که بتوانیم در راستای نوسازی و به‌روزرسانی معادن توجه بیشتری داشته باشیم. هم‌اکنون صنایع معدنی با چالش‌هایی روبرو هستند که ازجمله آنها می‌توان به جاده‌سازی و مسیرهای دسترسی اشاره کرد.

مدیرعامل شرکت فولاد سپید فرابد کویر تصریح کرد: در دوره هشتم، برای نخستین بار یک کمیسیون مستقل معدن و صنایع معدنی داشتیم که در جهت رفع مشکلات معدن کاران فعالیت می‌کرد. مسائل و مشکلات زیادی در معادن داریم که هنوز به آنها پرداخته نشده است. یکی از بزرگترین مشکلات صنایع معدنی در ارتباط با منابع طبیعی است.

او ادامه داد: در دوره گذشته کمیسیون جوانان در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان شکل گرفت که یک نمونه موفق و آزمونه برای اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور بود.

خوروش در مورد ویژگی‌های فرد شایسته انتخاب در هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: کسی شایسته انتخاب است که دستی بر آتش داشته باشد. دانش علمی یکی دیگر از مشخصه‌های افراد منتخب است. افرادی که می‌خواهند در هیئت نمایندگان فعالیت کنند باید روابط عمومی قوی و ارتباط اجتماعی خوبی با مردم داشته باشند و درد مردم و صنعت را از نزدیک درک کرده باشند و بتوانند در جهت رفع این مشکلات تجزیه‌وتحلیل کنند. خودمحور نبودن یکی دیگر از مهمترین الزاماتی است که اعضای هیئت نمایندگان باید داشته باشند.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار