بازگشت ذوب‌آهن کم‌رمق به آسیا

ذوب‌آهن هر چه در لیگ برتر فوتبال ایران روزهای تلخ و سیاهی را پیش روی می‌بیند عکس آن در آسیا، باد موافق در حال وزیدن به پرچم این تیم است. آن‌ها در مرحله پلی‌آف حریفان کویتی و قطری را از پیش رو برداشتند تا کارشان در مرحله گروهی را آغاز کنند.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: ذوب‌آهن هر چه در لیگ برتر فوتبال ایران روزهای تلخ و سیاهی را پیش روی می‌بیند عکس آن در آسیا، باد موافق در حال وزیدن به پرچم این تیم است. آن‌ها در مرحله پلی‌آف حریفان کویتی و قطری را از پیش رو برداشتند تا کارشان در مرحله گروهی را آغاز کنند.

شاگردان منصوریان در حالی امشب میزبان تیم الزورای عراق خواهند بود که در لیگ برتر اصلا حال و روز خوشی ندارند. آن‌ها پس از دیدار با الغرافه و عبور از سد تیم مطرح قطری به لیگ بازگشتند و برخلاف انتظارها مقابل استقلال شکست سنگین سه بر صفر را متحمل شدند. این نتیجه در حالی رقم خورد که پیش‌بینی‌ها از بازگشت ذوب‌آهن به جاده موفقیت حکایت می‌کرد. دو پیروزی روحیه‌بخش مقابل الکویت و الغرافه این گمانه‌زنی را ایجاد کرده بود که روزگار سیاه نماینده اصفهان به پایان رسیده و خوشبختی به آن‌ها روی خوش‌نشان داده است. اما بازی با تیم استقلال بر همه این گمانه‌زنی‌ها و پیش‌بینی‌ها خط بطلان کشید. ذوبی‌ها در این دیدار هیچ نشانی از تیم قبراق مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا را بروز ندادند. آن‌ها مقابل حریف تهرانی خیلی زود دست‌ها را به علامت تسلیم بالا بردند تا نگرانی‌ها پیرامون آینده این تیم به‌شدت افزایش یابد. ذوبی‌ها در بازی بعد با ماشین‌سازی در ورزشگاه فولادشهر روبرو شدند که این دیدار هم چیزی جز تساوی برای نماینده سبزپوش اصفهانی به همراه نداشت. با این شرایط شاگردان منصوریان باید امشب از حریف عراقی در ورزشگاه فولادشهر پذیرایی کنند.

تیم بحران‌زده الزورا در اصفهان

تیم فوتبال الزورا عراق ازجمله مطرح‌ترین تیم‌های فوتبال کشور همسایه غربی به شمار می‌رود. آن‌ها پس از سال‌ها غیبت در سطح نخست باشگاهی قاره کهن سرانجام با موافقت ای اف سی مجوز ورود به لیگ قهرمانان را به دست آوردند تا در فصل 2019 با تیم‌های ذوب‌آهن ایران، النصر عربستان و الوصل امارات هم‌گروه شوند. الزورا تنها سمیه کشور عراق در لیگ قهرمانان آسیا محسوب می‌شود چشم امید مردم این کشور به تیمی دوخته‌شده که امشب باید مقابل ذوب‌آهن صف‌آرایی کند. آن‌ها در آستانه سفر به اصفهان با بحران مالی گسترده‌ای روبرو شدند تا جایی که ایوب ادیشو مربی سرشناس این تیم به دلیل عدم دریافت حقوق عقب‌افتاده کنار رفت تا حکیم شاکر جای او را بگیرد. شاکر از آن دست چهره‌های مطرح فوتبال عراق است که در دو مقطع هدایت تیم ملی این کشور را در رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی همین‌طور جام ملت‌های آسیا بر عهده داشت و سابقه فعالیت در فوتبال قطر برای چند فصل را نیز در کارنامه‌اش دارد. الزورا در پایان هفته نوزدهم لیگ عراق با کسب 10 پیروزی و دوشکست در رده پنجم جدول لیگ این کشور ایستاده و با الشرطه صدرنشین هشت امتیاز فاصله دارد. با این شرایط آن‌ها باید مقابل ذوب‌آهن نخستین تجربه آسیایی را پس از سال‌ها غیبت تجربه کنند. آن‌ها هفته گذشته و پیش‌ازاین که مقدمات سفر به ایران را فراهم کنند مقابل اربیل قرار گرفتند و با چهار گل مغلوب تیم هشتم جدول شدند.

ذوب‌آهن به دنبال خوشبختی در آسیا

تیم فوتبال ذوب‌آهن امشب در ورزشگاه فولادشهر به دنبال شکست حریف عراقی خواهد بود. ذوبی‌ها که با خوش‌شانسی به‌عنوان میزبان بازی نخست گروه انتخاب شدند در حالی مقابل الزورا به میدان خواهند رفت که به نظر می‌رسد تیم عراقی ضعیف‌ترین تیم گروه A باشد. دیگر بازی این گروه هم میان تیم‌های الوصل امارات و االنصر امارات در دبی برگزار می‌شود. احتمالا در دیدار مقابل الزورا، منصوریان از همان ترکیبی استفاده کند که در دیدار با الغرافه به میدان فرستاد. رشید مظاهری درون دروازه ذوب آهن قرار می‌گیرد و هادی محمدی به همراه محمد نژاد مهدی زوج خط دفاعی تیم اصفهانی را تشکیل خواهند داد. در کناره‌ها هم مسعود ابراهیم‌زاده به همراه میلاد فخرالدینی انجام‌وظیفه می‌کنند. در خط میانی حمید بوحمدان و قاسم حدادی فر نبض میانه میدان تیمشان را در دست می‌گیرند تا خط آتش نماینده سبزپوش ایران آماده یورش به دروازه الزورا شود. مربع تهاجمی ذوبی‌ها را هم زبیر نیک‌نفس، ارسلان مطهری و ماریون سیلوا شکل می‌دهند. در خط حمله هم‌چشم‌ها به ساق کریستین اسواگوآنا دوخته خواهد شد. بازیکنی که در دو بازی مرحله پلی اف بسیار تأثیرگذار ظاهر شد هرچند فروغ لازم را در لیگ برتر نداشت.

فولادشهر خوش‌یمن برای ذوب‌آهن در آسیا

ورزشگاه فولادشهر برای ذوبی‌ها استادیومی خوش‌یمن بوده است. در هفت دوره‌ای که تیم اصفهانی در لیگ قهرمانان آسیا به میدان رفته با حریفان آسیایی گوناگونی در این ورزشگاه روبرو شده و اغلب هم فاتحانه از یمن خارج‌شده است. در بازی امشب ‌هم امیدها به آن معطوف است که ذوبی‌ها با رقم زدن یک پیروزی شیرین مقابل حریف عراقی درخشش در لیگ قهرمانان فصل جاری را از همین ورزشگاه آغاز کنند. استادیومی که البته در فصل جاری لیگ برتر به شاگردان منصوریان روی خوش‌نشان نداده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار