امام خمینی بزرگترین شخصیت سیاسی قرن معاصر بود

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: به فرموده رهبر مظعم انقلاب، دوران حاضر، دوران خمینی کبیر(ره) است و علت این مسئله نیز عظمت روحی و بیانات الهی و اقدامات بی نظیر امام راحل است.

امام خمینی بزرگترین شخصیت سیاسی قرن معاصر بود

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حجت الاسلام سید احمد رهنمایی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) که در تکیه شهدای شهرضا برگزار شد، عنوان کرد: هنوز مدت زمان زیادی از رحلت ایشان نگذشته بود که رهبر معظم انقلاب، دوران حاضر را دوان خمینی کبیر نامیدند، شواهد موجود نیز نشان می‌دهد که این عصر سرآمد همه ادوار و زمانها تا روز قیامت است.

وی اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران بزرگترین اثر وجودی امام راحل(ره) بود که به فرموده ایشان حفظ آن اعظم فرائض است.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی(ره) بیان کرد: حفظ نظام اسلامی رسالتی است که بر عهده ما است و یکی از وصایای بصیرت افزای امام راحل(ره) نیز همین مسأله است.

حجت الاسلام رهنمایی ادامه داد: به بیان رهبر معظم انقلاب اگر امر به معروف و نهی از منکر واجب است، باید بدانیم که بزرگترین معروف حفظ و تقویت نظام اسلامی و بزرگترین منکر انجام هرگونه اقدامی است که به تضعیف آن منجر می‌شود.

وی با تأکید بر ضرورت اتحاد همه قدای نظام برای مقابله با دشمنان انقلاب، گفت: انقلاب اسلامی میراث اسلام است و مقابله با دشمنان آن هم بر هر کسی واجب است؛ قدرتی که انقلاب و نظام دارد هم به دلیل انتساب آن به دین مبین اسلام است.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به بخشهایی از تاریخ مبارزات انقلابی امام راحل (ره)، عنوان کرد: امام خمینی (ره) عقیده داشتند که ابرقدرت بزرگی که در آینده برترین قدرت عالم وجود خواهد بود، اسلام است.

حجت الاسلام رهنمایی با اشاره به بخشهایی از دستاوردهای نظام اسلامی در طول دوران بعد از انقلاب، بیان کرد: در طول سه دهه گذشته شاهد افزایش قدرت روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده‌ایم.

وی با تأکید بر لزوم مطالعه و بررسی تاریخ انقلاب، گفت: این کار به ما کمک می کند تا بدانیم که ایران ضعیف و ذلیلی که قبل از انقلاب آلت دست ابرقدرتهای جهان بود، چگونه و بر اثر چه عواملی به یک قدرت بزرگ جهانی تبدیل شده است.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به برخی از رویدادهای منطقه و جهان، اظهار کرد: امروزه هیچ قدرتی در هیچ جای جهان قدرت مقابله در برابر عظمت اسلام را ندارد چون اسلام و نظام اسلامی در همه بخشها قدرتنمایی کرده و دشمنان را مغلوب کرده است.

حجت الاسلام رهنمایی ادامه داد: مردم در طول تاریخ انقلاب سختیهای زیادی را تحمل کرده و مقاومت بی‌نظیری را نشان داده‌اند اما امروز باید با افتخار بگوییم که حتی یک قطره از خون شهدا و ذره‌ای از تلاشهای مردم به هدر نرفته است.

وی با اشاره به برخی از رودادهای ایجاد شده در جریان مذاکرات ایران و گروه ۵+۱ در مسئله هسته ای، بیان کرد: پرونده هسته‌ای و جریاناتی که بر آن گذشت نشان داد که در هر شرایطی دشمنان ما از مواضع خود عقیب نشینی نمی‌کنند زیرا آنها از انقلاب اسلامی و آرمانهای آن آسیب دیده‌اند و در برابر منطق آن شکست خورده‌اند.

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) در ادامه افزود: کشور ایران به برکت تدابیر هوشمندانه ولی فقیه در اوج آشوب و جنگ کشورهای همسایه در امنیت و آرامش قرار دارد.

حجت الاسلام رهنمایی گفت: دشمن با همه توان به دنبال مقابله با انقلاب اسلامی ایران است، زیرا آنان عظمت ولایت فقیه را درک کرده و فهمیده‌اند که با چه نیروی بزرگ و شکست ناپذیری مواجه هستند.

وی همچنین با اشاره به سخنان برخی از علما درباره شخصیت رهبری انقلاب، اظهار کرد: بیانات رهبری الهامات الهی است که در هر شرایطی کشور و نظام را به مسیر درست هدایت می‌کند

عضو هیئت علمی مؤسسه امام خمینی (ره) تصریح کرد: اقتدار نظام اسلامی ایران نه تنها باعث ایجاد و حفظ امنیت در داخل مرزهای کشور شده است بلکه مانع از آن شده تا رژیم اسراییل به هدف دیرینه خود یعنی تصرف منطقه نیل تا فرات دست پیدا کند.


ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار