توقف اجرای تئاتر مستهجن «پنجه طلا» / کارگردان تئاتر متخلف تذکر گرفت

کارگردان نمایش کمدی «پنجه طلا» به دلیل تخلف از مجوز اکران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تذکر گرفت.

کارگردان نمایش کمدی «پنجه طلا» به دلیل تخلف از مجوز اکران از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تذکر گرفت.

به گزارش فارس ، ابتدای هفته جاری سوژه‌ای در سامانه فارس من خبرگزاری فارس با عنوان «‌توقف اجرای تئاتر مستهجن پنجه طلا» به ثبت رسید.

در توضیح این سوژه نوشته شده بود: اسفند ماه امسال تئاتر «پنجه طلا» با حمایت سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان روی صحنه رفته و مثل این که تا 24 اسفند هم اجرا دارد. این تئاتر به ظاهر کمدی محتوای ضداخلاقی داشته و در بخش‌های زیادی از آن بازیگران روی صحنه همراه با آهنگی زننده می‌رقصند. اجرای تئاتر مستهجن پنجه طلا که صرفا با رقص و آهنگ‌های هنجارشکنانه اقدام به جذب مخاطب می‌کند در شهری که با عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی شناخته می‌شود چه توجیهی دارد؟ مشخص نیست چرا شهرداری اصفهان باید از چنین تئاتری حمایت کند و چرا باید اداره ارشاد به چنین تئاتری مجوز دهد؟ توقف فوری اجرای این تئاتر و برخورد با کسانی که به چنین برنامه‌ای مجوز داده‌اند حداقل انتظار از مسوولان است.

بررسی‌های خبرنگار فارس نشان داد آن طور که در این سوژه آمده این تئاتر «مستهجن» نیست اما به معنی واقعی کلمه مبتذل است، تئاتری که به بهانه طنز و کمدی، آهنگ و رقص فردی و جمعی را به روی صحنه نمایش برده است.

نمایش کمدی پنجه طلا که با همکاری سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان‌ و با مجوز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی از ابتدای اسفند ماه در حال اجراست، رنگ و بویی از تفریح فرهنگی ندارد و همین امر موجب حساسیت خانواده‌های اصفهانی برای پیگیری این محتوا از سوی اداره کل ارشاد شد.

معاون ارشاد اصفهان: کارگردان تئاتر فراخوانده شد

اما مسؤولان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ابتدا در جواب پیگیری این سوژه توسط خبرنگار فارس اعلام کردند: «این نمایش در هنگام اخذ مجوز مشکلی نداشته و ممکن است در اجرا این مشکلات پیش‌آمده باشد که نیازمند پیگیری است و نتیجه پس از بررسی‌های لازم مکتوب و رسمی اعلام خواهد شد».

در ادامه پیگیری‌ها محمدعلی جعفری معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز گذشته در پاسخ به خبرنگار فارس اعلام کرد: «کارگردان فراخوانده شد، فیلم نمایش را هم آوردند سپس به وی تذکر لازم داده شد و بنا شد آنچه اضافه بر مجوز اجرا شده حذف شود».

از سوی دیگر سازمان فرهنگی، تفریحی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان که اسمش به عنوان حامی این تئاتر در ابتدای تبلیغات آن ذکر شده اذعان کرده که تنها حامی تبلیغات بوده و محتوای تئاتر ربطی به آن‌ها ندارد، این در حالی است که در تمام تبلیغات این نمایش نوشته‌ شده «معاونت اجتماعی سازمان فرهنگی، تفریحی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان برگزار می‌کند...».

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار