بی‌نیازی کشور از واردات تسمه‌های بسته‌بندی و حمل محصول

رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد با اعلام خبر فوق و با بیان این‌که سالانه حدود 2000 تن تسمۀ فلزی برای استفاده در سیکل تولید و خطوط حمل و ارسال ناحیۀ نورد سرد از خارج از کشور وارد می‌شد افزود: با هدف دست‌یابی به دانش فنی و جلوگیری از واردات، طراحی و تعیین مشخصات فنی ورق موردنیاز تولید این تسمه‌ها در واحد متالورژی و روش‌های تولید (MPT) انجام شد.

رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد با اعلام خبر فوق و با بیان این ‌ که سالانه حدود 2000 تن تسمۀ فلزی برای استفاده در سیکل تولید و خطوط حمل و ارسال ناحیۀ نورد سرد از خارج از کشور وارد می ‌ شد افزود: با هدف دست ‌ یابی به دانش فنی و جلوگیری از واردات، طراحی و تعیین مشخصات فنی ورق موردنیاز تولید این تسمه ‌ ها در واحد متالورژی و روش ‌ های تولید ( MPT ) انجام شد.
سپس با همکاری واحد خرید و کنترل مواد، پیمانکار داخلی توانمند انتخاب و در ادامه با همکاری نواحی آهن ‌ سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد، ذوب موردنیاز ریخته ‌ گری و نورد شد. پس از آن در کارخانۀ پیمانکار داخلی، مراحل تکمیلی شامل برش نواری، آنیلینگ و ایجاد پوشش موردنیاز و بسته ‌ بندی انجام شد.
علی ‌ اکبر باطنی درخصوص نتایج این بومی ‌ سازی گفت: تسمۀ تولیدی پس از طی مراحل آزمایشگاهی، در خطوط مختلف ناحیه برای محصولات سرد، پوشش ‌ دار و خطوط بسته ‌ بندی استفاده شد که نتایج حاصل برای محصولات آزمایش شده، قابل ‌ قبول است و نیاز به تسمۀ خارجی در ناحیۀ نورد سرد به ‌ صورت کامل برطرف شده است.
وی تصریح کرد: با کسب این موفقیت، سایر فولادسازان داخلی و خطوط داخلی مشابه نیز می ‌ توانند با همکاری پیمانکار داخلی تسمۀ موردنیاز خود را از داخل کشور تأمین کنند.
ناصری کارشناس واحد MPT و طراح تسمه ‌ های مذکور نیز افزود: متریال انتخابی برای تولید تسمه باید به نحوی باشد که علاوه بر تأمین خواص مکانیکی موردنیاز و تضمین سلامت بسته ‌ بندی حین حمل و جابه ‌ جایی (ایمنی)، با توجه به شرایط تحریم ‌ ها، در داخل کشور نیز قابل ‌ تولید باشد؛ لذا پس از بررسی ‌ های اولیه تعدادی گرید که شرایط فوق را دارا بودند انتخاب شد و پس از تولید تسمه از آن ‌ ها، گرید هایی که دارای خواص لازم برای انواع محصولات نورد سرد در ابعاد مختلف به شکل کلاف یا شیت و قابل ‌ تولید در شرکت فولاد مبارکه باشند، نهایی گردید و در مدار تولید انبوه قرار گرفت.بهنام شریفی تکنسین گروه فنی تولید هم تصریح کرد: تسمه ‌ های مصرفی خط بسته ‌ بندی اتوماتیک از نوع خاص و جوش ‌ پذیرند که با بومی ‌ سازی آن ‌ ها از خروج مقادیر قابل ‌ توجهی ارز جلوگیری شد. ضمن این ‌ که به ‌ دلیل در دسترس بودن آن ‌ ها، از این پس دیگر به ‌ طورکلی نیازی به سفارش حجم بالا و پیش از موعد آن ‌ ها و در نتیجه خواب سرمایه در انبار نیست. به عبارت دیگر ماهانه و به میزان مورد نیاز مشتریان می ‌ توان سفارش خرید در سیستم ثبت کرد.
رئیس گروه فنی تولید ناحیۀ نورد سرد در پایان از زحمات واحد MPT به ‌ عنوان طراح تسمه فلزی، خرید، کنترل مواد، آزمایشگاه ‌ ها، بسته ‌ بندی و ارسال، مدیریت ناحیۀ نورد و سایر واحدهای مرتبط تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار