اعطای ۴۰ میلیارد تومان اعتبار به صندوق پژوهش اصفهان

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان از اعطای ۴۰ میلیارد تومان اعتبار از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری به این صندوق خبر داد و گفت: حمایت‌های این صندوق مشمول شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان اصفهان می‌شود.

احمد ورد در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان اولین صندوق پژوهش و فناوری کشور است که در سال ۱۳۸۴ تأسیس شد، اظهار کرد: عمده فعالیت‌های این صندوق اعطای تسهیلات متنوع به شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در اصفهان است.

او اضافه کرد: با اعطای کارگزاری صندوق نوآوری و شکوفایی به این صندوق، با تمرکز بیشتری تسهیلات اعطا می‌شود، ضمن آنکه برای شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی نیز خدمات صدور ضمانت‌نامه و سرمایه‌گذاری جسورانه ارائه می‌شود.

ورد، با تاکید بر اینکه حمایت‌های ما شامل همه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در استان اصفهان می‌شود، خاطرنشان کرد: تاکنون مبلغ ۲۰ میلیارد تومان انواع تسهیلات و لیزینگ به شرکت‌ها اعطا شده است.

مدیرعامل صندوق پژوهش و فناوری استان اصفهان با اشاره به امضای قراردادی میان صندوق‌های پژوهش و فناوری با صندوق نوآوری و شکوفایی، یادآور شد: بر این اساس ۴۰ میلیارد تومان از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به این صندوق اعطا شده است که این میزان شامل ۲۷ میلیارد تومان در قالب خط اعتباری و ۱۳ میلیارد تومان تسهیلات می‌شود.

به گفته او، با امضای قراردادی با صندوق شکوفایی و نوآوری در مجموع ۴۰ میلیارد تومان در قالب خط اعتباری و تسهیلات به این صندوق واگذار شده است.

صندوق نوآوری و شکوفایی در راستای برون‌سپاری فعالیت‌ها و اعطای تسهیلات، دو مدل همکاری با صندوق‌های پژوهش و فناوری را تعریف کرده است.

در مدل اول تسهیلات مستقیم به صندوق‌های پژوهش و فناوری است که بر این اساس از سوی صندوق شکوفایی و نوآوری تسهیلاتی اعطا می‌شود که تاکنون با امضای قراردادهایی، این تسهیلات به مبلغ ٢١۶ میلیارد تومان به ۱۲ صندوق پژوهش و فناوری اعطا شده است.

با این تسهیلات صندوق‌های پژوهش و فناوری می‌توانند نسبت به اعطای تسهیلات به شرکت‌ها اقدام کنند و در راستای اساسنامه خود فعالیت داشته باشند.

مدل همکاری دیگر با صندوق‌های پژوهش و فناوری اعطای خط اعتباری به این صندوق‌ها است. در این مدل، صندوق‌های پژوهش و فناوری عاملیت صندوق نوآوری و شکوفایی را بر عهده دارند.

خط اعتباری اعطا شده به صندوق‌های پژوهش و فناوری برابر با ۷۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

ارسال نظر

New Project اخرین اخبار
New Project پربیننده‌ترین اخبار