حج و زیارت با دفاتر زیارتی متخلف برخورد میکند
مدیرکل حج و زیارت اصفهان گفت: زائرانی که نسبت به سفرهای زیارتی خارج از کشور شکایت دارند میتوانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و طور رسمی و قانونی پیگیر شکایت خود باشند.
به گزارش فارس غلامعلی زاهدی در پاسخ به شکایت برخی از شهروندان اصفهانی از بعضی از شرکتهای زیارتی مبنی بر دریافت هزینه اضافه، توزیع نادرست غذا و عدم مدیریت درست، اظهار کرد: برنامههای اجرایی و محتوایی دفاتر زیارتی که زیرمجموعه سازمان حج و زیارت هستند، کاملاً مشخص و یکسان است و از همان ابتدا زائر در جریان برنامه خواهد بود و به اختیار خود سفر و برنامههای آن را انتخاب میکنند.
مدیرکل حج و زیارت اصفهان با تأکید بر آنکه همه دفاتر مربوط به عتبات باید مجوز رسمی از سازمان حج و زیارت داشته باشند، بیان داشت: ممکن است یک سری دفاتر غیرمجاز در سطح شهر وجود داشته باشد که مجوزی از سازمان حج و زیارت ندارند و در زمینه عتبات فعالیت دارند، این دفاتر مورد تأیید سازمان نیستند و اگر موردی در این خصوص گزارش شود، سازمان حج و زیارت موظف است از طریق مراجع قانونی ازجمله اماکن، نیرو انتظامی و دادستانی با آنها برابر با قانون برخورد کند.
وی در ادامه یادآور شد: سازمان حج و زیارت مسؤول رسیدگی به سفرهای زیارتی خارج از کشور همچون کربلای معلا و مکه است و مسؤولیت سفرهای زیارتی داخلی از جمله مشهد مقدس با اداره میراث فرهنگی و گردشگری است.
مدیرکل حج و زیارت اصفهان افزود: البته یک سری از دفاتر زیرمجموعه حج و زیارت از قانون بند «ب» برخوردار هستند که مسؤولیت رسیدگی این بخش از دفاتر هم با اداره میراث فرهنگی و گردشگری است.
وی در ادامه تصریح کرد: بنابراین زائرانی که نسبت به سفرهای زیارتی خارج از کشور شکایت دارند میتوانند به سازمان حج و زیارت مراجعه کنند و طور رسمی و قانونی پیگیر شکایت خود باشند.
زاهدی در پایان گفت: شهروندانی که نسبت به سفرهای زیارتی داخلی ازجمله مشهد مقدس شکایت دارند میتوانند به اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری مراجعه و به طور رسمی پیگیر شکایت خود باشند.