ذوب‌آهن به دنبال جایگاه ششم جدول

تیم فوتبال ذوب‌آهن عصر امروز در چهارچوب یک دیدار معوقه از هفته هجدهم لیگ برتر میزبان سایپا خواهد بود. دیداری که باید اواخر بهمن‌ماه به سرانجام می‌رسید اما به دلیل حضور سبزپوشان اصفهانی در مرحله پلی اف لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشد.

امیرحسین احتشامی-اصفهان امروز: این بازی بیست و هفتمین دیار ذوبی‌ها در لیگ فصل جاری خواهد بود. دیداری که پیروزی در آن می‌تواند ذوبی‌ها را هم امتیاز با فولاد خوزستان به مکان ششم جدول فرستاده و سرخ پوشان اهوازی را با یک پله سقوط در جایگاه هفتم جدول قرار دهد. بر این اساس به نظر می‌رسد شاگردان علیرضا منصوریان با تمام قوا مقابل حریف خوزستانی به میدان خواهند آمد تا جایگاه جدولی ذوب‌آهن را ارتقا ببخشند. البته حریف هم تیم مفت بازی نیست که به‌آسانی تسلیم نماینده اصفهان شود. سایپا که هم‌اکنون با کسب 32 امتیاز رتبه هشتم جدول را در اختیار دارد به دنبال شکست ذوب‌آهن خواهد بود بلکه با یک پله صعود جایگاه هفتمی جدول را تصاحب کند. نارنجی پوشان تهرانی در صورت شکست سبزپوشان اصفهانی 35 امتیازی خواهند شد با یک امتیاز فاصله تهدیدی جدی برای فولاد خوزستان خواهند بود. با این شرایط تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا که در جدول تنها یک امتیاز از هم فاصله‌دارند برنامه‌های ویژه خودشان را برای پیروزی دنبال خواهند کرد چر ا که هیچ‌کدام نمی‌خواهند با شکست زمین چمن فولادشهر را ترک کنند.

تیم‌های ذوب‌آهن و سایپا امروز با شرایطی متفاوت مقابل هم صف‌آرایی می‌کنند. ذوبی‌ها سرمست از برتری ارزشمند مقابل تراکتورسازی باروحیه عالی به مصاف شاگردان علی دایی خواهند رفت. از آن‌طرف نارنجی پوشان تهرانی پس از شکست سنگین مقابل استقلال در تبریز با ماشین‌سازی به‌تساوی رضایت دادند تا با شرایط روحی نه‌چندان قابل‌قبول مقابل ذوب‌آهن راهی میدان شوند. شرایطی که ممکن است برای شاگردان علی دایی حسابی دردسرساز شود چراکه ذوبی‌ها در اوج آمادگی قرار دارند و برای کسب هشتمین پیروزی فصل لحظه‌شماری می‌کنند. کسب سه امتیاز این دیدار خانگی برای نماینده اصفهان حائز اهمیت است. البته منصوریان باید به بازی روز جمعه مقابل پارس جنوبی جم هم‌فکر کند. دیداری که به فاصله تنها سه روز پس از بازی امروز برگزار می‌شود. بر این اساس شاید سرمربی ذوبی‌ها با تقسیم نیروی بازیکنان به برخی از ستاره‌هایش استراحت داده و یا از آن‌ها در نیمه دوم استفاده کند. ذوبی‌ها هفته آینده هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی سرنوشت سازی را مقابل الزورا در عراق پیش رودارند. فشردگی بازی‌های ذوب‌آهن در یک هفته پیش رو برای کادر فنی تیم اصفهانی بسیار طاقت‌فرسا خواهد بود اما آن‌ها نشان داده‌اند راه و رسم عبور از چنین شرایطی را به‌خوبی می‌دانند. ذوب‌آهن در چند ماه اخیر به‌طور هم‌زمان در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا حاضرشده و نتایج درخشانی را به دست آورده است. آن‌ها هفته گذشته مقابل تراکتورسازی تمام‌قد ایستادند و این هفته هم با تمام توان با سایپا روبرو خواهند شد و سپس به مصاف پارس جنوبی جم می‌روند. نماینده اصفهان در هفته‌های پایانی لیگ برای اعاده حیثیت به میدان می‌رود تا همچنان پرچم فوتبال اصفهان را بالا نگه دارد.

صعود هشت پله‌ای ذوب‌آهن در دور برگشت

ذوب‌آهن از روزهای فاجعه‌بار نیم‌فصل نخست فاصله گرفته است. صعود به رده هفتم جدول گواه این مدعاست. بیش از این صعود امکان‌پذیر نیست به این خاطر که تا پایان لیگ هجدهم زمان زیادی باقی نمانده است. ذوبی‌ها در بازگشت به‌روزهای درخشان خود بازی در لیگ قهرمانان آسیا را آغاز کردند و به همین بهانه در آسیا با کسب 10 امتیاز بهترین عملکرد را در بین تیم‌های ایرانی به نمایش گذاشتند. ذوب‌آهن دوباره راه خود را پیداکرده است و این فصل حتی فرصت دارد با صعود به رده‌های مهم لیگ قهرمانان آسیا امتیازات ازدست‌رفته در لیگ برتر را جبران کند. علیرضا منصوریان قطعا از روزهای تلخی که در استقلال داشت بیشترین بهره را در ذوب‌آهن می‌برد. همدل کردن تیم برای ارائه بازی‌های قابل‌قبول در برابر حریفان ایده‌ای بود که علیرضا منصوریان در ذوب‌آهن بعد از گذشت چند هفته اجرایی کرد. البته در این مسیر با سختی‌هایی همراه شد که یکی از این سختی‌ها طعنه رسانه‌ها به خاطر تکرار نتایج بد در استقلال در هفته‌های ابتدایی حضور در ذوب‌آهن بود. در این مسیر بی‌شک حمایت باشگاه ذوب‌آهن از سرمربی تیم که در ذوب‌آهن در بازگشت ذوب‌آهن به‌روزهای خوب دخیل بود و تأثیر مستقیم داشت. حال ذوبی‌ها نه‌تنها در لیگ قهرمانان آسیا به تیمی غیرقابل‌مهار تبدیل‌شده‌اند بلکه در لیگ برتر هم غیرقابل‌دسترس به نظر می‌رسند. آن‌ها تااندازه‌ای قدرتمند شده‌اند به هیچ‌یک از مدعیان قهرمانی این فصل باج نداده‌اند. تیمی که اگر در نیم‌فصل نخست امتیازهای حساس فراوانی را از دست نمی‌داد حالا در بالی جدول برای قهرمانی و یا کسب سهمیه می‌جنگید.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار